Resultat 1 till 3 av 3

Tid innan sidan kommer på topp 100?

  1. #1
    derby84s avatar
    derby84 derby84 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    30
    Hej,

    Jag har gjort en sida om aminosyror som jag tycker är bättre än alla som finns om aminosyror (jo lite självblind jag vet) men en förstasida på google är jag värd ialf.

    Jag är rookie men har fått grönt ljus (Yoast) på sökordsoptimeringen på i stort sett varje sida, cirka 25 sidor med ett sökord på varje, rikligt med text (300-1500 ord per sida).

    Sidan är ungefär en månad gammal så min fråga till er experter är hur lång tid tar det för en "bra" sida att komma upp i topp på google? Nu syns jag knappt alls

    Grymt tacksam för alla svar!



    Med vänlig hälsning
    Niklas
    Senast redigerat av Urban G den 2013-07-03 klockan 15:09. Anledning: regel 1

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Att din sida/sodor fått grönt ljus av Yoast betyder att du har gjort en hyffsad optimering av innehållet, men det säger inte speciellt mycket om dina chanser att komma upp på första sidan i Google.

    Nästa steg blir att skaffa länkar till sidan, utan inlänkar kommer du i princip aldrig att ranka högt om dina konkurrenter har flera och relevanta inlänkar.

    Aminosyror är en nisch där det troligtvis finns mycket konkurrens, sidor som säljer kosttillskott och en del bra hälsosidor etc.

  3. #3
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Svarar på en gammal tråd.
    Synd att Google inte kan känna av om en sida är bra eller dåligt gjord och rankar sällan upp sidor om dom saknar länkkraft. Trodde förut dom gick mer på innehåll men tyvärr verkar det inte bättre. Ibland ser jag sidor som inte är uppdaterade på många år, men ändå ligger högt i serpen pga sin länkkraft. Fast hoppas utvecklingen går framåt och att Google nervärderar betydelsen av länkkraft (fast lär nog inte ske). Som det är nu får man många gånger leta långt ner i serpen för att hitta bra material. Bara min åsikt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 16:22
  2. Tror ni att Mynewsdesk kommer få en smäll av Panda när den kommer till Sverige?
    Av Jim Westergren i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 00:43
  3. Menade du Topp-2 resultat
    Av mazada i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 10:33
  4. topp-placering på ordet SEO - hur??
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 17:26