Resultat 1 till 5 av 5

Partial Match Domain

  1. #1
    presidentofgalaxys avatar
    presidentofgalaxy presidentofgalaxy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Senaste Google algoritm ändringen om PMD (partial match domain) crackdown. Enligt en kommentar har Matt Cutts sagt att det gäller alla språk.
    http://moz.com/blog/early-look-at-go...+Daily+Blog%29
    Expandtalk.se - sökmotoroptimering och Adwords

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Fallbeskrivningarna ser ju sanslösa ut, men om man ser till förändringen i absoluta procent (som de visar i grafen), så är det ju bara enstaka PMD-domäner på första sidan som faktiskt påverkats. Eller tolkar jag det fel? Förstår i så fall inte vad folk i kommentarerna efter artikeln gnäller om...

  3. #3
    Simboliks avatar
    Simbolik Simbolik är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    3
    Jag tror exakt samma som torkel. Bara enstaka PMD-domäner som kommer att drabbas.
    Har man bra content på sidan som är relaterat till ämnet så kommer man inte att drabbas.
    Däremot snackar dom, att dom tror att Googles meningen med denna update är att fiska fram dom "onda" sidor som känner placeringar på grund av PMD och har dålig content.
    Själv har jag ett par svenska PMD-domäner och har inte sett inga förändringar alls.
    På ett sätt är det bra. Man kommer att se många skit PMD sidor att försvinna från serpen.
    På andra sidan, nytt folk som satsar på PMD-domäner kommer inte känna nån fördelar alls med PMD.
    Som i sin tur rätt orättvist i branscher där konkurrensen ä väldigt stor och enda fördelen man hade förut att slå igenom i serpen var just PMD-domäner.
    Man får väl hoppas att denna Googles karusell är tillfället och kommer att dämpas ner så småning om.

  4. #4
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Man borde undersöka hur negativt det blivit för långa domännamn som består av 3 ord. Tycker mig se en trend att dessa har tappat kraftigt i UK och USA den senaste tiden. Om ett domännamn bara finns för SEO (3 ord - "widgets-online-chicago.com" så kommer Google hata domännamnsvalet. Det är ofta svårt att få det att se naturligt ut i inkommande länkar.

  5. #5
    Simboliks avatar
    Simbolik Simbolik är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Maccke Visa inlägg
    Man borde undersöka hur negativt det blivit för långa domännamn som består av 3 ord. Tycker mig se en trend att dessa har tappat kraftigt i UK och USA den senaste tiden. Om ett domännamn bara finns för SEO (3 ord - "widgets-online-chicago.com" så kommer Google hata domännamnsvalet. Det är ofta svårt att få det att se naturligt ut i inkommande länkar.
    Maccke, hur står det till med domännamn som består av 2 ord. T.ex: playstation3specs.com ?
    Kommer en sån version av domännamn att drabbas också?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Framtiden för exact match domains?
    Av Regeringen i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-01-16, 01:46
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 08:15
  3. domain.se ej i SERP men syns med site:domain.se
    Av mindphaser i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 10:32
  4. Domain.com/se/ vs domain.se
    Av Seebola i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 04:27
  5. Veckans broad match
    Av Nord i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 22:48