Resultat 1 till 3 av 3

Angående köpa länkar

  1. #1
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Ja, jag har drivit min webbshop i cirka 4 månader nu, och har börja med länkbygge nu. Har lagt till den i någon artikelkatalog och några länksajter, men känns inte som att det ger så mycket, i motsvarande den tid man lägger ner på det.

    Har även sponsrat lite bloggar med produkter som för att få lite kvalitétslänkar, vilket jag hoppas kan ge en rätt bra skjuts.

    Men, vill nå högre. Har kollat lite på "majestic site explorer", där jag kollar backlinks på mig och konkurrenter.

    Jag har följande statistik:
    External backlinks: 70
    Referring domains: 11
    Referring IPs: 9
    Referring subnets: 8
    Citation flow: 30
    Trust flow: 15

    Ligger för nuvarande på sidan 9

    Företaget som ligger högst upp på första sidan har följande statistik:
    External backlinks: 4,899
    Regerring domains: 119
    Referring IPs: 97
    Referring subnets: 74
    Citation flow: 31
    Trust flow: 17


    Generellt sett känns det som att företag 2 har köpt länkar, eftersom de kommit upp i såpass många? Men frågan är:

    1. Vågar man köpa länkar?
    2. Är det värt att satsa pengar på att köpa många länkar eller hur ska man göra?

  2. #2
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Man kan absolut skaffa sig runt 5000 inlänkar från 100 olika IP:n utan att köpa länkarna. Använder man sig av artikelkataloger, Länkkataloger och gör några länkbyten så är man ganska snart i hamn.

    Antalet inlänkar bör man nog inte lägga allt för stor vikt vid. Det räcker med några sitewide-länkar så är man uppe i 5000 länkar. Det är betydligt viktigare att se till relevans och styrka i hemsidan man får länken ifrån.

    Så ska du köpa länkar så bör du se till att det kommer från relevanta sidor som har bra trust snarare än hur många länkar du får.

  3. #3
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Jag tycker int heller du ska kolla för mycket på antalet länkar utan istället öka antalet referring domains. Antalet inlänkar är dock bra att se på för att hitta sitewidelänkar. Just nu har du ju 70 länkar från 11 domäner. Det betyder att du har ca 7 länkar från varje domän.

    Försök få länkar från olika C-nät och IP-adresser, men framförallt från starka och relevanta sajter. Kolla också vilken trust flow sajtensom du vill ha länk ifrån har. Jag brukar kontrollera länkprofilen extra noga på domäner som har under 5 i trust flow.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köpa länkar?
    Av Hollywood i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 21:24
  2. Frågta angående site wide länkar
    Av Kimpo i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 13:05
  3. Köpa länkar
    Av southqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 11:38
  4. Köpa länkar?
    Av J B i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 21:52
  5. Regeländring angående egna länkar som postas
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 13:34