Resultat 1 till 7 av 7

Har dåligt med Dofollow länkar

  1. #1
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Hej!

    Sitter och analyserar min sida och min kunkurrents. Ser att jag har börjat komma upp mer i länkar, men har sjukt mycket nofollow länkar.

    Jag har säkert 90% som är nofollow länkar.

    Min konkurrent har väll kanske 20% som är nofollow länkar.

    Förstår inte riktigt vad jag gör för fel? Har kommenterat en del forum, en del bloggar osv, så förmodligen beror det på de. I övrigt så är det alltså bara att försöka få bloggar att skriva om en, samt att man ska skriva artiklar i artikelkataloger?

    Eller hur ska jag göra för att få mer dofollow länkar?

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Vad är det du vill uträtta?
    Baserat på vad?
    Varför sitter du och analyserar Nofollow respektive Dofollow länkar på dig och en konkurrent, hur hamnade du där?

    Jag hjälper dig gärna, men känner inte att du ställer relevanta frågor.

  3. #3
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Vad är det du vill uträtta?
    Baserat på vad?
    Varför sitter du och analyserar Nofollow respektive Dofollow länkar på dig och en konkurrent, hur hamnade du där?

    Jag hjälper dig gärna, men känner inte att du ställer relevanta frågor.
    Hej!

    Nej jag satt och gjorde en backlink analys på mig och en konkurrent, tror det var på "ahrefs". Såg då dessa förbluffande siffror.

    Har på sistone börjat sponsra bloggar för att få ut mer kvalitativa länkar.

    Har även varit i kontakt med mod, och har fått en offert av dem. Det är optimering av 3 sökord där jag kommer hamna topp 3. Priset skulle här ligga på 6,000 kronor i månaden. Är detta ett rimligt pris?
    Senast redigerat av Urban G den 2013-09-12 klockan 16:22.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Rimligt pris för optimering beror på vad du kan förvänta dig att tjäna på det.
    Du har väl gjort en ordentlig kalkyl på vad du skulle få i besök och vad intäkterna skulle bli.
    Men ”kommer hamna topp 3” finns det ingen garanti för. Förväntan och sannolikhet kanske men inte ”kommer”.

    Vet du trafikmängden på orden du vill upp på?
    Kör en AdWordskampanj på dem så ser du trafikvolymen och du får in trafik till din webbplats att kan se vad det blir för konvertering.

  5. #5
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Rimligt pris för optimering beror på vad du kan förvänta dig att tjäna på det.
    Du har väl gjort en ordentlig kalkyl på vad du skulle få i besök och vad intäkterna skulle bli.
    Men ”kommer hamna topp 3” finns det ingen garanti för. Förväntan och sannolikhet kanske men inte ”kommer”.

    Vet du trafikmängden på orden du vill upp på?
    Kör en AdWordskampanj på dem så ser du trafikvolymen och du får in trafik till din webbplats att kan se vad det blir för konvertering.

    Okej, då förstår jag.

    De två ord jag vill lägga mest fokus på är det 4,400 sökningar respektiva 8,400 (cirka). Per månad. Jag ligger nu på plats 99 respektive 90. Har gjort adwords kampanjer och fått denna informationen även då.

    Tänkte kolla med er som kan er sak, vem ni hade rekommenderat att anlita för sökmotoroptimering? Har läst ett antal forum trådar om mod nu och blir mörkrädd. De verkar inte erbjuda speciellt bra erbjudanden. Vill hellre anlita någon som ni på forumet har bra erfarenhet av. Några tips?
    Senast redigerat av Urban G den 2013-09-12 klockan 16:23.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tog bort SEO-bolagets namn, då det annars snabbt kan halka in så det hamnar under forumregel 2.
    Med tanke på antalet aktiva sökmotoroptimerare på forumet så blir öppna rekommendationer lite så där. Skulle föreslå att du lägger in en förfrågan här om optimering: http://www.seo-forum.se/forumdisplay.php?f=58
    Och kanske även skriver att du vill ha tips via pm av andra medlemmar.
    Senast redigerat av Urban G den 2013-09-12 klockan 16:32.

  7. #7
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Tack Urban, det var exakt den här biten jag ville poängtera.
    "Du har väl gjort en ordentlig kalkyl på vad du skulle få i besök och vad intäkterna skulle bli."

    Man måste börja sin SEO som vilken marknadsföring som helst.
    I ditt fall petterssoneric -Vi når inte dom personerna som vi borde nå, hur kan vi ändra det?
    Du bör veta vad en besökare på de två sökorden ger dig i värde, och även hur många personer en 1:a respektive 3:e position bör nå. Då kan du ganska enkelt räkna ut värdet av det, och därför veta vad din budget är. Det är fröjden med SEO, man kan mäta varenda krona ut och varenda krona in. Därför tyckte jag det var lite märkligt att du satt och rotade i konkurrenternas länkar, det känns som att det är ganska långt in i processen, och framförallt något som görs efter man har anlitat konsulten eller företaget som ska hjälpa dig.

    Vem du ska anlita låter jag vara osagt. Det beror helt och hållet på din budget och på vilka sökord du jagar. Gör som Urban föreslår, så får företagen som är intresserade kontakta dig istället.

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 13:52
  2. Köpa 3000 länkar Fiverr, bra eller dåligt?
    Av jacobj i forum Länkbygge
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 22:17
  3. Bildcommunities med dofollow-länkar?
    Av Donny Byström i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 19:46
  4. DoFollow-Bloggar
    Av Magnus i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 15:18
  5. Reciproka länkar = hur dåligt?
    Av Gustaf i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 15:49