Resultat 1 till 2 av 2

Min sida ser konstig ut i i sökresultatet på google

  1. #1
    olsson-joness avatar
    olsson-jones olsson-jones är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    3
    Jag är helt ny på SEO, har installerat yoast och försöker optimera sidan.

    När jag söker på min sida äldreboende.eu i google så ser texten konstig ut trots att den ser bra ut i snippet preview

    I page analysis så får jag även upp detta

    You have not used your keyword / keyphrase in any subheading (such as an H2) in your copy.

    The keyword doesn't appear in the first paragraph of the copy, make sure the topic is clear immediately.

    The keyword / phrase does not appear in the URL for this page. If you decide to rename the URL be sure to check the old URL 301 redirects to the new one!

    Hur gör jag för att ändra detta?

    hjälp!

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Det beror på att yoast inte förstår vad bokstaven "ä" betyder när den analyserar din text. Vet du själv exempelvis med dig att du har använt nyckelordet i första paragrafen så behöver du inte oroa dig.

    (Testa att skriva en text där du använder ett nyckelord som inte innehåller å/ä/ö så ser du att det fungerar... )

    Sedan skulle jag rekommendera att du istället för äldreboende.eu skaffar adressen aldreboende... (och redirectar den förra adressen till den nya...) sök runt lite på forumet så hittar du diskussioner och förklaringar till varför det är att föredra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google är väldigt konstig, vad fan?
    Av Seokillen i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-09, 17:53
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 17:56
  3. Konstig ändring i sök på Google
    Av Micke i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-28, 22:37
  4. Konstig titel-tagg
    Av Guran i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 21:50
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 06:50