Resultat 1 till 9 av 9

not provided. Ett lyft för SEO?

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kanske inte så mycket nyhet nu längre.
    Not provided en fras som snart kommer hamna på ungefär 95-97% i Google Analytics. Kanske ingen större nyhet för de som följt med i nyheter om Googles förändringar att de skall kryptera alla sökningar.
    Så framöver kommer endast sökfrågor från bing synas i Analytics.

    Däremot kommer man med sponsrade länkar i AdWords kunna se vilka ord och fraser som besökare kommer in på. Anledningen att denna ändring görs är från Googles sida att användarnas integritet skall skyddas. Och om det kan man förstås spekulera i med tanke på att Analytics Premium marknadsförs med orden:
    So you get a full and actionable view of the digital channels, devices, and keywords that perform best.
    Men det kostar förstås 150.000$ per år. http://www.google.com/analytics/premium/index.html

    Och naturligtvis kraxar en del olycksfåglar att nu är SEO död. Detta ihop med Hummingbird skulle då vara spiken i kistan.
    Jag skulle snarare säga tvärtom.
    Det kommer ta mer tid däremot och försvåra för en hel del företag att klara optimeringen utan egna kunskaper.

    Sedan kommer analysen/onpage/webbplatsstruktur/etc få en större betydelse för att reda ut som ger den bästa konverteringen. Och de delarna klarar man inte av med bulkoptimering som det faktiskt är att bara skicka länkar till en webbplats.
    Senast redigerat av Urban G den 2013-10-01 klockan 12:20. Anledning: Min fetstil i citatet

  2. #2
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Så Google säljer vårt integritetsskydd för några kronor per klick.



    När det kommer till sökmotoroptimeringens vara eller icke vara så har vi ju hört att den är död så många gånger förr. Det är bara att anpassa sig och gå vidare. När sökorden inte syns i statistiken får man titta på andra saker för att bilda sig en uppfattning om vilka ord som ger trafik och kunder. Precis som du skriver är det antagligen omöjligt att göra en effektiv bulkprodukt av det. Det har väl redan många stora SEO-företag redan visat med sin bristande onpage.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  3. #3
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Jag är övertygad precis som du säger Urban att allt som gör sökmotoroptimering svårare är bra för dem som kan. Det här blir bara ännu ett kunskapsövertag för oss som varit i branschen ett tag. Jag kan personligen rabbla de 100 bäst konverterande orden i pokersegmentet i sömnen, någon som börjar med SEO idag kommer aldrig veta det. Desto svårare SEO blir, desto mer pengar för kompetens.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  4. #4
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Självklart är detta ngt bra för de som kan SEO och har varit med länge.
    Mer jobb och kanske framför allt bättre betalt.

    Men hur blir det för alla småföretag med inga anställda där ägaren/ägarna som måste ha ett vanligt jobb för att få företaget att gå runt?
    För varje ny nyhet verkar det som om benen slås undan för de som inte kan eller vill betala för professionell jobb.

    Alla är inte i pokersegmentet, vissa stickar tröjor eller tillverkar smycken hemma vid köksbordet.

  5. #5
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Min första tanke med ditt exempel är att ett företag där ägaren behöver ett vanligt jobb vid sidan om är sjukt. Ett företag som inte ens kan betala ägaren en lön, borde det ens existera?

    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Självklart är detta ngt bra för de som kan SEO och har varit med länge.
    Mer jobb och kanske framför allt bättre betalt.

    Men hur blir det för alla småföretag med inga anställda där ägaren/ägarna som måste ha ett vanligt jobb för att få företaget att gå runt?
    För varje ny nyhet verkar det som om benen slås undan för de som inte kan eller vill betala för professionell jobb.

    Alla är inte i pokersegmentet, vissa stickar tröjor eller tillverkar smycken hemma vid köksbordet.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  6. #6
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Min första tanke med ditt exempel är att ett företag där ägaren behöver ett vanligt jobb vid sidan om är sjukt. Ett företag som inte ens kan betala ägaren en lön, borde det ens existera?
    Det finns många t.ex ehandels företag där ägaren / ägarna behöver ett jobb vid sidan första året (kanske längre).
    Alla har inte sparat kapital eller kan låna.

    Starta upp ett AB, betala någon för en ebutik, lager, lagerhållning, marknadsföring.

    Eller en väninna som precis blivit frisör.
    För att hyra frisörstol vill de ha 6 månaders hyra i förskott.
    6 x 8000 kr = 48 000 + 2000 till 5000 kr för egna verktyg.

  7. #7
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Till ursprungsfrågan. Det gynnar kanske de som har erfarenhet av SEO och segmentet, men detta förutsätter som jag ser det att även kunden har kunskap och erfarenhet av att köpa SEO och mäta resultatet. Det underlättar för de som inte eftersträvar att ta sig an de tuffare orden/sökbegreppen. Som leverantör kan man köra på lite enklare saker och peka på att den organiska trafiken ökat med 25% medan man med bättre jobb kunnat gjort en ökning med 250% istället.

  8. #8
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    Du har så rätt Håkan. Och jag önskar att våra kunder skulle ha ett större intresse för att mäta resultatet. Som jag upplever det är det många företag som är ovana vid seomarknadsföring som lägger en slant i månaden till något smickrande telefonförsäljarbolag för att stilla sitt dåliga samvete och som gör att de kan säga att de jobbar med sökoptimering i Google. Om de kommer i topp på ett litet myrstegsord så är de nöjda. Oavsett om det ger affärer eller ej.

    Önskar att vi i alla lägen hade kunnat få en chans att visa vad vi kan göra för att dra in affärer via Google. Det jag pratar med kunderna om är "reklam per krona" eller "antal nya affärer för varje satsad seokrona". Men vad hjälper det om vi inte får hjälp av kunden att mäta resultatet...
    Seo för tillverkningsindustrin genom 0371.se och GnosjoRegion.se

  9. #9
    presidentofgalaxys avatar
    presidentofgalaxy presidentofgalaxy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Kul artikel om Bing och Pinterest - inte krypterat här inte...
    http://blog.hubspot.com/bing-pintere...gration-seo-nj
    Expandtalk.se - sökmotoroptimering och Adwords

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PR lyft
    Av closingbell i forum PageRank
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 21:02