Resultat 1 till 2 av 2

Länka eller inte vid rykteshantering

  1. #1
    JonnyFs avatar
    JonnyF JonnyF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    3
    Hej.

    Har hållit på med mitt varumärkes rykteshantering i ett år nu ungefär, mycket arga konkurrenter som sprider rykten.

    Det har lyckats relativt bra, "äger" nu hela förstasidan på google när man söker på mitt varumärke förutom ett enda sökresultat som är ett enormt starkt forum.

    Jag har nu köpt ett länk/bloggpaket där jag får skriva blogginlägg på 20 pr-starka bloggar.

    Det jag funderar på är om jag ska länka till mina hjälpsidor (facebook, twitter, bloggy, flicker osv) från bloggarna eller om det bästa faktiskt är att skriva blogginläggen helt utan länkar. Skriver jag helt utan länkar så borde väl blogsidorna komma upp i träfflistan? Det jag menar är att det kanske är bättre att använda bloggarna som landningssidor istället för länksidor.

    Någon som testat detta?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ingen bra idé, att på köpta blogginlägg försöka ta placeringar på ditt eget företagsnamn. Rätt så genomskinligt vad det är frågan om då. Speciellt när du nämner att det är konkurrenter du har att göra med. Kan komma att genomskådas rätt så snabbt och kan slå riktigt ordenligt fel, med motsatt resultat.

    Skulle snarare föreslå att du försöker koppla ihop dina egna webbplatser lite bättre och eventuellt skapar fler egna. Google+, Linkedln har du väl redan?
    Det här med att bemöta kritiken i forumet har du redan gjort. För som du skriver så är det konkurrenter som sysslar med ryktesspridningen. Och då bör du kunna hantera det.
    Dessutom kan det då finnas anledning att anmäla till marknadsdomstolen om du vet att konkurrerande företag förtalar ditt företag.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länka till domän eller subdomän?
    Av CookieX i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 17:01
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 14:20
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 09:05
  4. www eller inte www?
    Av Nicko i forum Optimering
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 16:18
  5. Länka till redirect eller inte?
    Av dohodoho i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 10:50