Resultat 1 till 5 av 5

Länkar från "gamla" artiklar?

  1. #1
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Vad tror ni om idén att sälja länkar från redan publicerade artiklar på en "Webbtidning" ?

    Jag tänker mig att man i de redan publicerade artiklarna precis som med adwords stoppar in "sponsrade länkar". 1 mening mitt i artikeln som tydligt visar att det handlar om marknadsföring men som i sitt sammanhang ändå är relevant och därmed ger en bra länk.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Är i stort sätt vanlig länkförsäljning. Har artiklarna läsare så bör det bli en del besökare som tar sig vidare till den länkade webbplatsen. Och ger dessutom lite länkstyrka.

    Om du tänker märka upp dem som sponsrade länkar bör du nog sätta nofollow på länkarna. Kan vara lite vanskligt att öppet tillstå att det rör sig om köpta länkar.

  3. #3
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    hmmm, jag tänker så här......för 99% av besökarna så kommer det se ut som helt vanlig reklam som är helt legitimt för att finansiera nyheter. Att sedan textannonsen ser ut som en vanlig annons men egentligen handlar om köpta länkar är ju inte att lura någon. För besökaren blir det lika tydligt att det rör sig om en annons som inte tillhör den redaktionella texten.

    Sen om jag ska sätta detta i verket är det ju upp till mig att avgöra vilka som får köpa men framförallt upp till köparen att avgöra hur pass bra länken är och om den utgör en risk.

    Men jag är inte helt säker på hur man skulle kunna gå tillväga och om det ens är intressant och en bra idé så jag tar tacksamt emot feedback.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag är mycket för att testa saker inom optimering. Skulle göra så här:
    Lägg in en annons med det utförande du tänkt dig med en länk till egen webbplats eller en webbplats där du har tillgång till Analytics.

    Du kan se över en period hur många som läser artikeln när annonsen finns inne. Du kommer då också kunna se hur många det är som klickar sig vidare till den webbplats annonsen länkar till.
    Det ger dig ett visst underlag för hur många besökare du kan skicka vidare. Naturligtvis är det bättre med annonser i fler artiklar som du mäter resultatet på. Det underlaget du får fram ger mellan tumme och pekfinger vilket värde en annons har för en tilltänkt kund.
    Jmfr på beloppet kan man göra mot vad Adwords skulle kosta för motsvarande mängd besökare.

    Vill du sedan mäta vad länken ger för värde. Länkar du till exempelvis en undersida på en webbplats som på det aktuella nyckelordet återfinns någonstans mellan plats 20-50.
    Kräver dock att den webbplatsen inte är föremål för annan länkning eller uppdatering.

    Då har du tagit rätt på vilken trafik du kan skicka vidare och ungefärlig länkstyrka.

  5. #5
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Tack så mycket för bra svar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. för "massagestol" - artiklar och länkbyten, länkköp
    Av baggelin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-11, 11:20
  2. Länkar från "dolda" sidor
    Av Nils Fridlund i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 01:29
  3. "Onaturliga länkar har upptäckts" ("notice of detected unnatural links")
    Av Michael Bingmert i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 17:41
  4. Sökning på "webben" kontra "sidor från Sverige"
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 13:31
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51