Skriva om samma sak på två bloggar?
Hej! Jag driver en blogg på blogg.se och har lyckats hamna högt i Google på en del sökord, men vill nu börja om på nytt på Wordpress och blogga mer seriöst efter 6 år på samma ganska oseriösa blogg. De inläggen som ligger bra till vill jag även ha på min nya blogg, tänkte inte kopiera rakt av utan skriva om på ett mer professionellt sätt men man kommer nog se att inläggen är skrivna av samma person, och samma bilder kommer användas.
Jag undrar om det är negativt för den nya och/eller den gamla bloggen att skriva om samma sak igen? Man har ju hört att man ska ha unikt innehåll och det är vad jag alltid strävat efter. Blogg.se-bloggen vill jag gärna ha kvar ett tag då den äntligen börjat dra in lite pengar tack vare just dessa inlägg som hamnat bra till i Google. Den har eget domännamn som är "förnamn.se". Min fantasi är ganska dålig och "förnamnefternamn.se" lockar till den nya bloggen, annars något som kan relatera till det extremt breda ämne jag kommer skriva om.
Så vad tror ni, kan jag skriva om samma saker igen eller är det dumt? Det är kanske 20 inlägg med mycket text i varje jag vill ha med och tänkte sprida ut dem över åtminstone ett år (om det har någon betydelse). Hur stor är chansen att jag hamnar i topp igen med det nya inlägget samtidigt som det gamla också ligger i topp?
Hoppas någon snäll själ här vill hjälpa mig med lite åsikter och tankar, tack!