Ursprungligen postat av
AaronAxelsson
Hej!
Det finns nog inget som är självklart bäst här.
Att lägga delarna som subdomäner (beauty.domän.com) är inte att rekommendera, så det faller bort.
Om du ska använda kataloger eller egna domäner beror på hur spretiga områden du kommer jobba med vägt mot dina resurser och möjligheter att få länkar.
Med alla områden på samma domän kommer de "dela" på länkkraften till domänen, och du kommer behöva färre länkar totalt. Samtidigt finns det en risk i att ha en domän med flera ämnen som är väldigt olika varandra.
Jag får känslan av att det kommer bli någon typ av "livsstilsmagasin", och då tror jag att du bör kunna binda ihop delarna utan att det ska vara krystat. I så fall skulle jag helt klart gå på en domän.
Jag tycker nog inte att du ska lägga första delen direkt i roten. Det finns kanske en liten, liten fördel precis i början, men så fort du lägger till nästa ämne så bör du nog i så fall flytta den första delen till en egen katalog. I och med det har nog den lilla fördelen nollats. Det är, enligt mig, bättre att sätta den struktur du vill ha från början och följa den.
Lycka till!