Hej
Är nyfiken på vad ni tycker om .nu adresser. Har fått för mig att .nu adresser inte är så bra, och att det är svårare att få dom indexerade i google, stämmer det?
/alfons
Utskriftsvy
Hej
Är nyfiken på vad ni tycker om .nu adresser. Har fått för mig att .nu adresser inte är så bra, och att det är svårare att få dom indexerade i google, stämmer det?
/alfons
Det är ingen fel med .nu adresser, dem är IMHO de näst bästa adresserna for svenska webbplatser. Bara .se är bättre
Är själv en "sucker" för .nu adresser. Enda jag har emot dom är Nunames (läs min blogg). Har ett par olika .nu-domäner själv och har inte märkt av några problem att få dom indexerade.
Ur namnsynpunkt tycker jag dom är finare än t.ex. .se men tycker också att de har betydligt lägre status än .se som ger mer respekt i mina ögon. Tror det är många som håller med mig om det...
Fördelen med .nu är som de flesta nog vet/märkt av att de inte är lika upptagna som .se.
Så ryktena om att .nu adresser skulle vara svåra att få med i Google index är alltså inte sanna. Skönt att höra!
/Alfons
Inga som helst problem att få en .nu adress indexerad av google. Var har du hört det?
Tro mej, du har inget att vara rädd för. Har själv en sådan och fastän min site är byggd i frames har jag även lyckas få upp en del "tunga ord" inom min bransch till 1-5 på google samt en PR 5.
Så att det skulle vara problem med .nu adresser tror jag inte ett smack på.