-
Effekt av delad länk?
Är samarbetspartner med en sida som ska länka till mig genom att jag får en liten banner länkad till mig från deras förstasida. Utrymmet för samarbetspartners delas dock mellan flera så att deras sida kommer endast att länka till mig var sjätte visning eller liknande. Hur påverkar detta effekten av inlänken? Blir det samma effekt som om sidan hade länkat till samtliga hela tiden? Bättre? Sämre? Det här borde ju vara en ganska vanlig frågeställning men jag kunde inte hitta något om det när jag sökte. Någon som har erfarenhet?
-
Denna länk kommer i princip inte att ge något alls. Google har en viss tid en länk måste lägga fast, annars kommer den inte att tillgodoräknas (antagligen måste den finnas kvar vid två olika besök eller mer). Läste om detta på wn och även länkbytesprogrammet coop har kört detta, dynamiska länkar, och google räknar inte med länkar som byts ständigt,.
-
Ok, tack för snabbt svar även om det kanske inte var vad jag ville höra..
-
Den ger absolut ingenting. Har haft så på 2 st siter jag försöker få upp i serp:en ... dumma jag kikad och kikade, länkarna "tog aldrig" och syntes aldrig som inlänkar vare sig i google, yahoo eller msn ...
Skulle inte godta ett sådant länkbyte, eller köpa plats med sådan lösning ...
cya,
/PatrikB
-
Det är inget länkbyte och samarbetet har inget med SEO att göra, hade bara varit en fin bonus. Synd men inte så mycket att göra åt.