Vad ska man behöva stå ut med?
Hej alla,
Detta är tredje gången jag haft allvarliga problem med domäner och dess äganderätt. De två tidigare gångerna har det ordnat sig mer eller mindre men nu ser det mörkt ut.
Jag köpta förra året en .com domän.
Började optimera den fullt ut nu i våras och var på god väg mot mina mål med siten. Vad händer då? Jo domänen löper ut.
Mitt webbhotell har inte gett mig någon faktura och jag hade ingen koll på att det var dags att förnya årsavgiften. Så nu sitter man här och rullar tummarna menas webbhotellet "ska kolla upp" varför det gått fel och lovat att Enom kommer lämna tillbaka domänen. Men tiden tickar och svar från supporten är inte allt för vanliga..
Vad ska man egentligen behöva stå ut med?
Eftersom jag börjat skriva en kort nyhet var och varannan vecka har google vant sig att återkomma och har redan indexerat den "nya" sidan som enbart består av en j*vla massa annonser. Detta lär allvarligt skada trusten för domänen. Frågan är om den kommer tillbaka?
Finns det något man kan kräva av webbhotellet eller domänleverantören? Man blir ju lite maktlös när man inte kan göra något åt saken själv..