Hej är inte så vann med det här med att omdirigera sajter och så men nu är det så att jag har en under blogg på en av mina domäner som jag skulle vilja 301:a till en artikel i huvudbloggen på domänen. Hur gör jag det på enklaste möjliga sätt?
Utskriftsvy
Hej är inte så vann med det här med att omdirigera sajter och så men nu är det så att jag har en under blogg på en av mina domäner som jag skulle vilja 301:a till en artikel i huvudbloggen på domänen. Hur gör jag det på enklaste möjliga sätt?
Det beror lite grand på vilken miljö du hostar din site på. Alltså om du har apache eller iis som webserver.
Med Apache och tillgång till .htaccess lägger du till detta i din .htaccess fil:
Redirectmatch 301 ^/bloggkatalogen/ /artikeln
I detta fall kommer allt under katalogen med namnet "bloggkatalogen" att pekas om till filen /artikeln. Ersätt helt enkelt "bloggkatalogen" med den katalog som din blogg ligger i, och "/artikeln" med, den till domänen relativa, adressen till artikeln.
Lycka till!
Tack för det bra svaret fatta fel från början så det vart lite konstigt men sen löste sig det tillslut.