Allmänna reflektioner+ specifik fråga
Efter att ha jobbat med min site och satt mig in internetmarknadsföring+seo tycker jag mig konstatera följande:
OBS: Detta är ingen kritik mot enskilda individer, snarare baksidan av google och hur internet marknadsföring verkar att utvecklas. Det är samtidigt en logisk utveckling, när det finns pengar att tjäna vill alla ha en del av kakan.
Man får helt enkelt gilla spelreglerna :)
1. Internet är full av skit. Mitt intryck är att sökresultaten från google allt som oftast leder en till sidor som bara har ett syfte: tjäna pengar. Det finns väldigt lite substans.
Sidorna är för den ovane besökaren vid första anblicken möjligtvis intressanta, men bakom döljer affiliateprogram och adsense.
2. Content är king
Men konkurrensen är hård från siterna enligt punkt 1.
De skapar massa brus, samtidigt misstänker jag att google logaritmer efter ett tag straffar liknande sidor.
Av naturliga skäl har säkert många på detta forum siter inom punkt 1.
En framgångsväg är att hitta en balans mellan 1 och 2, där man har bra content och lägger upp så mycket adsense+annan reklam som man bara kan utan att förlora för mycket i trovärdighet, både gentemot google och mot sina besökare.
Nu till mina frågor
Om man har en site och vill öka på intäkterna, rekar ni att man lyfter in det på siten eller ska man lyfta ut det på en annan site?
Exempel: Man skriver om privatekonomi, ska man då ha länkar till en separat site om lån som har fokus på reklamintäkter eller ska man lägga in detta under ursprungssiten?