-
Blir inte indexerad?
Har ett problem.. Nu e min site bara ett par veckor gammal i och för sig men får besök av google roboten ungefär 1 gång om dagen (som då går igenom min sitemap) men kommer fortfarande inte med i google sökresultat.
Har jag missat nåt?
Kan lägga till att min Meta ser ut som följer:
<META NAME="keywords" content="keywords, keywords, keywords, keywords, keywords, keywords, keywords, ">
<META NAME="description" content="www.domän.se">
<META NAME="robots" content="ALL">
<META NAME="robots" content="INDEX, FOLLOW">
<META NAME="distribution" content="GLOBAL">
<META NAME="revisit-after" content="30 days">
<META NAME="Author" CONTENT="[email protected]">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" content="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="SV">
Något av dettta som ska tas bort eller göras om?
Är ny börjare inom detta så hjälp skulle uppskattas mycket.
-
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
-
Hej och tack för snabbt svar!
Meta sökorder ligger under "keywords, keywords, osv.. " fast med riktiga keywords så klart =)
Vad menas med att siten ligger i "sandbox" ? I 6 månader?
Mvh
WingeN
-
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
-
<META NAME="robots" content="ALL">
<META NAME="robots" content="INDEX, FOLLOW">
Båda raderna säger samma sak vilket är absolut ingenting eftersom du bara sätter dem till standard värdet.
Hur många inlänkar har siten? Normalt tar det bara 1 dag att komma med i sökresultatet efter det att man fått en länk från en större och välbesökt site. Kan ta längre om länken kommer från mindre siter. Utan länkar så tror jag inte du kommer med alls dock.
-
Vad menar du med att den inte kommer med? Att den inte rankar eller att Google inte har indexerat sajten? Kolla i Google genom att i sökfältet i Google skriva: site:www.dindomän.se
Om Google listar sidor är din sajt med, om inte så har Google inte indexerat din sajt. Men det kanske du har testat redan?
Om den inte är med kan du göra en så kalla Google sitemap. Googla på "Google sitemap" och läs mera.
-
Tack för alla svar!
Ordnade ett par inlänkar igår och vips så va min sida med i googles index.
Nu bör det rulla på! =)
Tack återigen!
/WingeN
-
Sandbox om det finns tycker jag att verkligen är korrekt att säga är frivillig. Ett kvalitetsfilters.
Sedan kring meta. Jag vet att det finns en del som argumenterar att det trots allt har något värde för Google. Men jag skulle då inte, och har då inte gjort det på någon sajt där trafik är pengar, lägga ens en minut på det.