Meddelande.
Utskriftsvy
Meddelande.
Hej Lars!
Välkommen till forumet. Kul att ha en riktig copywriter och kunnig inom varumärkesbyggande som medlem här.
Varumärkesbyggande genom internet är ett mycket intressant ämne tycker jag.
Välkommen!
Hej,
Välkomen hit
Välkommen! Du bör ha grymma förutsättningar för det här.
Tack för era välkomsthälsningar!
Hej, hej!
Hej Lars, jag tror du börjar få kläm på det här med SEO snart =)
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Hej Tina! Jag tar helt enkelt och mejlar dig, så ska jag ge dig råd om vem/vilka som borde vara rätt för ditt projekt.Citat:
Ursprungligen postat av Tina Isola
Det är mitt mål :)Citat:
Ursprungligen postat av Anton Johansson
Hej och välkommen Lars.
Har en fråga direkt som du kanske kan svara på med din bakgrund, en fråga som jag funderat länge på. Om man köper annonsering på en webbsida (relevant) för sin webbutik, hur mycket av t.ex 1000 kr skulle du se som "branding" kostnad?
Hej Per! Det är en intressant fråga. Först och främst tycker jag att man måste tänka på att för att uppnå effekter på varumärket krävs vanligtvis en stor budget. Oftast en mycket stor budget. För att dessutom vara säker på att effekter på varumärket har uppnåtts, krävs kvalificerad mätning som är kostnadskrävande. Jag upplever att brandingeffekter på nätet ofta nämns där det egentligen inte går att uttala sig om dessa.Citat:
Ursprungligen postat av Per Renemark
Att dela upp andelen pengar i en kampanj som branding respektive pengar för respons skulle jag säga blir väldigt svårt. Skulle man försöka sig på det skulle det variera beroende på exempelvis målgrupp, varumärket, varumärkets nuvarande position på marknaden, hur välkänt det är, vilken typ av vara/tjänst som varumärket används för och mål för kampanjen.
Hej Per! Det är en intressant fråga. Först och främst tycker jag att man måste tänka på att för att uppnå effekter på varumärket krävs vanligtvis en stor budget. Oftast en mycket stor budget. För att dessutom vara säker på att effekter på varumärket har uppnåtts, krävs kvalificerad mätning som är kostnadskrävande. Jag upplever att brandingeffekter på nätet ofta nämns där det egentligen inte går att uttala sig om dessa.Citat:
Ursprungligen postat av Per Renemark
Att dela upp andelen pengar i en kampanj som branding respektive pengar för respons skulle jag säga blir väldigt svårt. Skulle man försöka sig på det skulle det variera beroende på exempelvis målgrupp, varumärket, varumärkets nuvarande position på marknaden, hur välkänt det är, vilken typ av vara/tjänst som varumärket används för och målen med kampanjen.