Jag fick en massa trafik idag till alla mina 7 webbsiter som är inom olika nischer, från besthosting.org. Är det nån som har varit med om det och vet varför?
Utskriftsvy
Jag fick en massa trafik idag till alla mina 7 webbsiter som är inom olika nischer, från besthosting.org. Är det nån som har varit med om det och vet varför?
+1 på det. fick också massa besökare därifrån för ett par dagar sen. ingen aning om vad det är dock
Robot? De kanske ville att du skulle kolla upp vart trafiken kom ifrån alternativt att de plockade ut mailadresser?Citat:
Ursprungligen postat av Dionysos
Det handlar antagligen om referral-spammning, d.v.s. att man gör ett anrop med en falsk referral satt. Målet är vanligtvis att få länkar och intresse på de sidor som publikt listar webbstatistik - t.ex. hos webbplatser som kör webalizer (http://www.google.se/search?hl=sv&nu...btnG=Sök&meta=)
Vilket var vad jag sa ovan, fast med enklare ord ;)Citat:
Ursprungligen postat av Christian Bolstad
Förvånande att folk fortfarande använder sig av det. Trafiken är trots allt (nästan) helt värdelös och länkarna borde vara nära likaså.
tackar för svaret. Undrade också om det häromdan varför jag hade besök från den sidan
detta händer en av våra sajter också