Spelar de någon roll om man kör utan mellanslag i keywordstaggarna?
ett,två,tre
ett, två, tre
Utskriftsvy
Spelar de någon roll om man kör utan mellanslag i keywordstaggarna?
ett,två,tre
ett, två, tre
Jag brukar ha mellanslag och det är säkert så man ska skriva det.
Du bör veta att meta keyword inte längre används av sökmotorer (eller bara i en liten grad).
... för att kanske i nästa veva använda dem ... så, det är lika bra att lägga med dem så tar man det säkra före det osäkra.
cya,
/PatrikB
Det skadar inte att ha dem med. MSN har uppenbarligen sedan en tid tillbaka slutat med dem, men i Yahoo är ord i keywords-listan fortfarande sökbara.Citat:
... för att kanske i nästa veva använda dem ... så, det är lika bra att lägga med dem så tar man det säkra före det osäkra.
Så där har vi en sökmotor som bryr sig och då är dumt att inte ha dem med.
Okej tackar för svaren! =)
Detta kanske är en dum fråga, men kan man använda sig av å, ä och ö i keyword och description?
Varför skulle du inte kunna göra det? Allt beror ju på hur dokumentet är "encodat" ....
cya,
/PatrikB
Jag undrar det främst pga två olika saker:
Dels har jag provat ett verktyg som finns på http://www.submitexpress.com/analyzer/. Det tar inte å, ä och ö. Det kanske inte är generellt utan bara det verktyget som inte fixar det.
Dels har jag kört med en plugin till Wordpress som heter Headspace. Även då blir å, ä och ö konstiga tecken.
Är charset=iso-8859-1 bäst att använda sig av?
Jag försöker använda utf-8 på allt.
w3c.org rekommenderar enbart komma, de flesta brukar ändå ha även mellanslag vad jag har sett.Citat:
Ursprungligen postat av Xeonz
Det spelar nog ingen större roll. Och taggen har liten betydelse, dock inte noll.
Jo ser att yahoo tar hänsyn till den vid sökningar.Citat:
Och taggen har liten betydelse, dock inte noll.