-
Peka på kategorier
Jag är osäker på vad jag ska söka på för att hitta ett vettigt svar, så provar att starta en egen tråd istället.
Har nämligen sett ett flertal siter där den gröna raden under deras sökrubrik ser ut likt detta "hemsida.se > kategori > underkategori". För mig ser det istället ut såhär "hemsida.se/kategori/underkategori", och undrar hur jag fixar till detta.
Stort tack på förhand!
-
Det är ganska enkelt att fixa så att du kan få det så i resultaten, men bara för att man har det så är det inte säkert att Google visar upp det på det viset ändå.
Det du behöver gör är att skapa breadcrumbs på din sajt i ett format som Google tycker är bra. I grund och botten, lägg dem i en div-tagg med namnet "breadcrumbs" och avgränsa mellan dem med ›.
Efter det är det bara att vänta på nästa indexering och hålla tummarna.
-
Stort tack för svaret Aaron!
Om någon annan är intresserad finns mer info att läsa här: http://support.google.com/webmasters...&answer=185417
-
Jag har bara goda erfarenheter av breadcrumbs. Märker man upp det som google vill så är det väldigt snabba på att införa det i SERPen.
Om någon kodar i Symfony2 så delade jag med mig en liten howto och en template med på bloggen för ett par veckor sen.
-
Ja, jag tror inte jag sett nåt exempel där det inte funkat faktiskt, men man törs ju inte lova heller. :)