När uppdateras ens kunskapsnivå utifall man skulle ändra den? Jag tycker jag har tagit steget från nybörjare till att veta åtminstone vad jag gör.
Utskriftsvy
När uppdateras ens kunskapsnivå utifall man skulle ändra den? Jag tycker jag har tagit steget från nybörjare till att veta åtminstone vad jag gör.
Rent spontant kan det ju vara kul att du visar detta genom att svara på några förfrågningar i forumet om enkla saker och därmed bidrar till kvalitet och får högre "rykte" i röstningsfunktionen efter att du hjälpt folk och bidragit.Citat:
Ursprungligen postat av j0han
Det har du rätt i Paul, men det ser fortfarande bättre ut om det står "Kan SEO rätt bra" än "Lär mig SEO". Jag har också funderat på att kontakta Jim och be honom byta. Mitt rykte är ju relativt bra på forumet men egentligen handlar det om två saker: det ena handlar om kunskapen inom SEO och det andra handlar om hur man skött sig på forumet. Även om det ena ofta speglar det andra.
Men lite till ska jag vänta ;).. Vill ju känna att man förtjänar det också.
Paul, Jo det är klart. Men jag är en sådan som mest läser i det tysta och ibland kommer med något dumt inlägg ;)
agaton, jag tycker inte man ska "straffas" för att man inte är aktiv på forumet. Eller var det inte så du menade?
Nej verkligen inte! Jag menade att ryktet på forumet egentligen inte handlar om hur duktig man är i SEO, utan hur man skött sig på forumet. Men där gynnas såklart de som är mer aktiva än andra eftersom de troligtvis får fler ryktespoäng.
Själv tycker jag att det borde gå att "byta upp sig" så att det även syns i titelrubriken. Kanske efter att en moderator eller Jim godkänt det, men ändå.
Man "straffas" inte för att man inte är aktiv på forumet. Men man belönas om man är det.
Tycker att Paul tar fram essensen i det hela.
För att fortsätta på agatons resonemang, så är det ju endast genom våra inlägg i forumet som andra kan bedöma vår kunskapsnivå. Även om jag vet att tex du agaton har lyckats bra i en seo tävling.
Så är det absolut Bernt. Men diskussionen handlar egentligen om att vi nu kommit till en punkt i SEO-forums historia då några har förändrat sin kunskapsnivå inom SEO, och vill då även visa det här på forumet. Vilket inte går idag, i alla fall inte om man valde "Lär mig SEO" när man blir medlem.
Då håller jag med dig Agaton. Det borde finns någon form av uppgradering. Antingen automatisk när man fått ett visst rykte, eller via någon form av ansökan.
Misstänker att Jim är lite upptagen med tävlingen och allt annat för tillfället.
MEN skicka ett PM så fixar han det när han har tid.
Gick ganska fort för mig för ca en månad sen.
Såg denna tråden nu och har uppdaterat Johans titel. Tidigare brukar det vara så att jag fick PM.
Kanske skulle vara en officiell tråd där man skrev om man vill byta? Då kan andra invända om det skulle vara något galet. Vad tycker ni?
Jag anser att det är upp till dig Jim.
Men PM fungerade jättebra bara folk vet om att det är så det funkar och att du själv känner att du har tid att fixa det.
Kanske en funktion om ändring som flera moderatorer (eller heter det moderater :eek:) kan gå in och godkänna ändringar så slipper det ligga på en person.
Nja. Det går nog bra att vi skickar ett PM. Fast jag vet inte faktiskt..
Jag vill också byta upp mig ett snäpp, känns som om jag kommit ur nybörjarstadiet.
DoneCitat:
Jag vill också byta upp mig ett snäpp, känns som om jag kommit ur nybörjarstadiet.
.....................
agaton då???
Han bör väl höjas
Well ... det är upp till personen själv. Det är lite subjektivt vad man tänker om sig själv.
Ok läs några inlägg tillbaka då
Jag får väl skicka ett pm till Jim om att höja då ;).. Tycker väl själv att jag kanske uppnåt nivån nu men alla tycks ha olika uppfattningar om vad som är "kan seo rätt bra".
Först nu tycker jag att jag uppnåt det nivån.
Jag tycker "Lär mig SEO" är en ganska cool titel. Den dag man slutar med det lär nog kunskaperna bli gamla ganska snabbt.
Precis, det är därför jag har haft kvar den till nu ;)... Men "kan seo rätt bra" ger lite mer status.. :P