Tips på hur jag ska lägga mer text på förstasidan?
Tjena!
Har de senaste veckorna stigit på Google i ganska hög fart i och med att jag läst igenom alla deras blogginlägg om hur man ska optimera sidan osv. Har även läst en del här på forumet och tycker man hittar bra information om man bara tar allting med en liten nypa salt. SEO innebär MYCKET spekulationer och jag är ingen expert :P
Nu står jag inför ett dilemma, jag ligger idag på plats 3 på Google med våra bästa sökord (hemsideadressen står i min signatur). Problemet är bara att desto mer jag stigit på Google, desto sämre har konverteringen blivit. Så nu har jag tagit bort en hel del text och liknande på min startsida som gjorde det rörigare, men Google gillade det mer. Trots att trafiken börjar bli ganska bra, så är konverteringen helt värdelös jämfört med tidigare (nu ligger den på 1-3% och tidigare var den på 6-8%).
Jag har ungefär 200-300 ord på förstasidan nu och körde innan på ungefär 490. Det var för rörigt och all min statistik blev sämre.
Har ni några tips på hur jag kan optimera förstasidan onpage? Har försökt hitta gratis heatmaps och liknande men hittar inga klockrena, någon som kan komma med ett par bra tips?
All hjälp uppskattas,
Ha en fin dag!