För mycket text med upprepande ord?
Hej!
Först: Om jag förstått saken rätt så är det inte ok att länka till en sida för att få hjälp. Full respekt för detta...så jag ska försöka formulera min fråga så kortfattat som möjligt med en kort info om "problemet".
# Kan för mycket text på en startsida med upprepande av mina önskade sökord bli för mycket och tolkas som "spam" av google?
Tidigare blev jag rekommenderad av min SEO-mentor (en seo-firma som jag betalade) att fylla min startsida med text, och då med mina viktiga ord i både titel, rubriker och allt annat jag kunde fylla på med.
Det var 2 huvudord som jag verkligen jobbade med så att dom fanns överallt, men att det samtidigt skulle vara snyggt läsabart för mina besökare.
När jag sen sa upp mitt avtal med den firman och fick hjälp av en annan firma så sa dom att jag skulle ta bort det och komprimera texten till ca 1/10 av tidigare text, vilket jag då gjorde.
I somras hände något och jag föll bak till sidan 2 på google, vilket inte är ok. Då säger dom helt plötsligt att jag ska fylla på med mycket mer text på sidan och verkligen mata mina viktiga ord (som även finns i titel, description osv)..." se bara på dessa sidor- dom jobbar hårt med sina texter vilket du också måste göra"
Dom ger mig lite olika besked och det känns jobbigt när jag betalar för detta som jag kan göra själv, bara jag vet vad som är rikitgt.
Ett råd från kunniga vore alltså mer värt för mig och min sida än att betala 30-50000:- för att en firma som verkar stå på två ben ska "hjälpa" mig.
Jag ska gå igenom detta forum så snart jag kan, och ta åt mig av all entusisatisk gratiskunkskap som ni lägger upp här :-)
Så alla kommentarer och tips är mycket välkomna.
Stefan