Ny på forumet, och har hamnat här med anledning av ATF-hot.
Hej SEO-folk!
Anledningen till att jag är här, är att jag fått ett påpekande av från en advokatbyrå att jag registrerat en domän som innehåller ett varumärke. Den innehåller ett varumärke, V*7*5 och bolaget är A*T*G. Det är en .nu-domän.
Jag reggade domännamnet eftersom området är intressant för mig, och har således aldrig varit intresserad av försäljning av domäner i vinstsyfte.
Domänen är registrerad men parkerad och har aldrig använts, eller är tänkt att användas för kommersiellt bruk. Jag innehar ingen f-skattsedel.
Egentligen borde jag göra som byrån föreslår (beordrar egentligen), så är alla problem ur världen. Saken är den att bara att jag är i behov av pengar för uppstart av en verksamhet, och som jag ser det kostar det en del att driva ett ATF (8000:-) + omkostnader för juridiskt ombud.
Tror ni att det går att göra upp med företaget, d.v.s överlåta domänen mot en ersättning som underskrider kostnaderna för en ATF hos .se?
Enligt denna publikation kan det aldrig vara fråga om intrång, om det inte finns ett kommersiellt syfte.
Jag gillar inte utpressning, men tycker det vore juste att överlåta domänen mot en ersättning enligt ovan.
Någon som har egna erfarenheter, eller t.o.m kan tycka det finns ett kommersiellt intresse?
Hoppas tråden är ok, och jag kommer att uppdatera vad som händer i ärendet för allas intresse.
Ha en bra dag!