-
Annonser på sidan
Hej allihopa!
Det här är väl inte direkt SEO så postar det under övrigt och hoppas någon kan hjälpa mig då jag vet att många kör med adsense och affiliate här.
Det är så att jag skulle vilja ändra lite på min hemsida så att annonserna kommer mellan inlägg istället för att behöva lägga in det som en widget.
Antar att det har något med att man ska lägga in det i css, men är så dålig på css koder så därför frågar jag istället.
-
Du ändrar det i HTML-koden. Du kan lära dig grunderna i HTML/CSS på bara någon timme vilket är ovärderligt för en bloggare.
-
Jag använder mig av wordpress på egen domän om det nu gör någon skillnad, finns det någon bra guide till att lära sig html/css har kollat igenom en del och har lärt mig en del också men det här med att sätta annonser vart jag känner för skulle vara väldigt bra att kunna!
Är det komplicerat att placera annonser på sin sida genom att använda html koder?
-
Håller med Stefan, att lära sig grunderna i framförallt HTMl är oväderligt även om man använder wordpress. Just sådana saker du beskriver kan man göra där. Sen skiljer sig hur koderna ser ut beroende på vilket tema du kör på.
-
Någon som kan rekommendera någon guide där man kan lära sig att sätta annonser vart man vill i wordpress?
-
-
Det tillägget är väl hälften av det jag söker, skulle vilja veta hur man lägger in annonser på hela sin sida.
Om ni ser på min sida finns där utrymme utanför content och sidebar att lägga annonser och helst skulle jag vilja annonserna här, plus då att lägga in annonser mellan inlägg.
Så jag efterlyser någon som kan hjälpa mig eller berätta hur man lägger in annonser utanför sidebar och content.
Tack på förhand!
-
Som stefan och legendarisk säger så måste du redigera ditt tema. Börja att läsa lite om wordpress här: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=6268
Du har massor av bra html och css guider på w3schools.com
När du känner dig mogen att lägga in annonser så kan jag rekommendera detta plugin: http://www.webfish.se/wp/plugins/simple-adsense
Jag har byggt det så enkelt så det kan bli. Det står också hur du gör för att sätta in annonser direkt i koden utan att använda widgets.