Lite frågor om länkar och rubriker
Av ren nyfikenhet var jag inne på en av den här sidans ledande experters sida och granskade källkoden och jag blev väldigt förvånad av att se att länkarna i hans huvudmeny saknade titelattribut samt att en sida som listade senaste inläggen hade bloggens titel som <h1>-rubrik och resterande inläggsrubriker var h2: or.
Som jag förstått det, så är det ur sökmotoroptimeringsynvinkel rekommenderat att ha första inläggets rubrik som h1 och övriga som h2. Bloggens titel kan vara en vanlig div-tagg eller vad som helst.
De flesta teman för WordPress skriver väl ut dessa rubriker inkorrekt genom att h1:a bloggens titel och h2:a inläggsrubrikerna och detta är något jag själv skrivit om i mitt tema, så på förstasidan, där de senaste inläggen listas, är det senaste inläggets rubrik en h1 och resterande h2.
Vad gäller titelattributet i huvudmenyns länkar, så skrivs väl inte detta heller ut som standard av WordPress och av denna anledning har jag hårdkodat mina länkar i huvudmeny och då även skrivit in titel i länkarna.
Vore tacksam om ni kunde upplysa mig om vad som är korrekt :)