-
Hjälp, utanför topp 100
Hej alla,
Jag har ett par domäner som jag har nyckelordet samma som domännamn. Det är inga "svåra" nyckelord utan det handlar om såna med 300-600 sök i månaden. Jag har gjort en "bra" sida med skapligt mycket text (2000 ord) men sidorna ligger fortfarande utanför topp 100.? noga med rubrik osv.. grönt ljus på yoast.
Visst jag har översatt en del text från engelska sidor men har kollat så ingen gjort det på svenska innan.
Det är väl så att så länge man är först på ett språk så är texten unik? även fast den finns på engelska, tyska osv.
Hjälp! Jag blir tokig här :)
Med vänlig hälsning
Niklas
-
När indexerades sidorna? Är de nya kan det ta ett tag innan de börjar klättra... Vad är det för toppdomän, något obskyrt eller vettigt?
Att du översatt vissa delar från utländska sidor lär inte vara något större problem.
-
En av sidorna är bara 3 veckor gammal men två är 3-4 månader gamla.. och indexerades ganska omgående, ligger helt okej på vissa jättesmå sökord (100sök) men som sagt mina huvudsakliga nyckelord som allt handlar om är stendött.
Det är .nu domäner. Är det svårare att ranka bra än tex .se?
Jag har även ett par länkar in till sidorna, som youtube och 1-2 seriösa länkkataloger.
Med vänlig hälsning
Niklas
-
Det beror ju väldigt mycket på vad det är för sökord. Hur ser konkurrensen ut för ju de sökorden?
-
Konkurrensen är låg.. Många sidor som ligger högt är inte blivit uppdaterade sen många år tillbaks, enkla onepage sidor osv. Blir ju fundersam :-)
-
Du får gärna pm:a sökorden och vilka dina sidor är så kan jag ta en snabbkoll.
-