soek.se och onlymyseo.com godkända och tillagda. Nu 28 godkända tävlingsdomäner.
Utskriftsvy
soek.se och onlymyseo.com godkända och tillagda. Nu 28 godkända tävlingsdomäner.
Då blir det 29 snart :) jag anmäler min sida bloggarna.nu
Detta ska bli intressant.
Är den först godkänd och senare diskad????Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Idag ser det äntligen ut som om det finns lite diversifiering av resultaten!
Jag ser olika ledare på alla de fem nyckelfraserna!
Spindel! Jim har sagt att domänen bladhet.se är OK. Men du kan inte bli accepterad som tävlande förrän du uppfyller de övriga kraven. Sajten är ju tom än så länge.
Hej!
Såg att Bernt Johansson hunnit före mig med en topplista men lägger upp min också. Innehåller också topplista för varje sökord. Uppdateras var 4:e timme.
seokontroll.se/aftonbladhet/aftonbladhet_rapporterar.html
Det dök upp en del roliga tjänster här i början om rapporter på deltagandes ranking i de olika sökmotorerna, men sedan då????
Skapa en service som uppdateras, det är ju lite irriterande när folk tappar lusten på sån kosmetika och man lägger bookmarks!!!
Rensa rensa rensa
Michael
Jag skrev ju att rapporterna skulle uppdateras 1 gång / vecka. Den uppdaterades i morse så nya rapporter finns att titta på nu. Klicka på länken i min signatur.
Jag är inte fullt ut klar med mitt verktyg. För tillfället uppdateras det var 4:e timma med början ca 07:30 varje dag.
Det som saknas är nedbrytning per deltagare samt bättre historik.
Nya bidrag läggs till löpande.
jag måste faktiskt ge beröm till Bernts rankningverktyg. Underlättar helt klart. Riktigt nice =)
Hej Jim,
Anmäler mig härmed i din seo-tävling med sidan webbmagazinet.se - ska bli kul och intressant.
Mvh, Karin
Jag är mycket nöljd men har inte kunnat uppdatera mina sidor eller länkar i helgen.... Grrrrr genomsnittlig 10 är inte dåligt för en amatörCitat:
Ursprungligen postat av webstyle
Nu ligger min server nere med så traffiken får man nog glömma idag, maintenance maintenance maintenance... vad trött man blir
Ahhhggghh
Det behövs minsann fler tjejer i denna mansdominerade skara :)
Och sen en fråga.
Jag undrar vilken av dessa toplistor som ger ett rätt resultat. Jag blir jätteförvirrrad och kanske har jag hamnat i sandboxen , för jag försvann från en lista.
Mvh Agnetha
Hej Karin,Citat:
Hej Jim,
Anmäler mig härmed i din seo-tävling med sidan webbmagazinet.se - ska bli kul och intressant.
Mvh, Karin
webbmagazinet.se är godkänd och nu tillagd på listan!
Jag är rätt övertygad om att mitt verktyg gör det den ska. Dessutom hämtar jag resultaten från Googles SERP, alltså inte via Google API, som kan visa lite varierande resultat.Citat:
Ursprungligen postat av Agnetha
EDIT: Nu sker automatiska uppdateringar cirka var 4:e timme. Om ni saknar något bidrag i listan beror det antingen på att bidraget ännu inte finns med bland top 100 vid en sökning på Google, eller på att det nyligen har blivit godkänt av tävlingsledningen (läs: Jim) och att jag inte hunnit med att uppdatera listan över godkända bidrag.
Jag ser nu att min lista inte visar rätt, den läser av den google-url som sökordet är länkad till i första inlägget i denna tråd så det har antagligen att göra med bearbetningen av data. Försöker rätta till det.Citat:
Jag undrar vilken av dessa toplistor som ger ett rätt resultat. Jag blir jätteförvirrrad och kanske har jag hamnat i sandboxen , för jag försvann från en lista.
Orden har inte en konkurrensutsatt historia så ingen av er lär bli sandboxad. Jag tror SERP-resultaten tar ett tag på sig att stabilisera sig. Undantaget är bara de som blivit inlänkade från sidor med trust, men där tar det ju också tid innan Google hinner hitta dem.Citat:
Ursprungligen postat av Agnetha
Kan ju vara bra att veta. Jag ligger bra till idag i alla fall :)
Mvh Agnetha
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt Johansson
Jag skulle strunta i SERP:arna det första kvartalet och inte stressa upp mig särskilt över dagliga uppdateringar och istället satsa på att bygga och marknadsföra ett länkbete på sajten.
Jag menar hur lätt kan det vara att få länkar till till en tävlingssida? Men publicera lite komiska teckningar, udda videos, en pingtjänst för bloggar eller vad som helst något så när användbart och du kan snabbt få länkar.
Sedan ska man givetvis inte lura kataloger eller andra på det sättet utan vara ärlig med vad det handlar om.
Jag länkade förövrigt in Anton från vår populärvetenskapliga artikel om tävlingen så det ska bli intressant att se om det löser hans indexeringsproblem.
Nästa år tänker jag försöka sätta av tid för att vara med i en tävling också. Då har man hunnit lärt sig av er också :-D
[QUOTE=Agnetha]Det behövs minsann fler tjejer i denna mansdominerade skara :)
Hej Agnetha, ja jag tycker nog det också :D. Det ska bli spännande att se hur det går.
Mvh, Karin
Apropå indexeringsproblem:
Google strejkar och vill inte hälsa på några av mina svenska sajter. Sista besöket på någon av mina sverige-hostade sajter var den 3 oktober. Åtminstone inte enligt sitemap-verktyget. Till och med Agatons del.icio.us-sida indexeras oftare än mina sajter just nu.
Nikke // surar, och det har inte bara med tävlingen att göra