http://www.seocompany.ca/pagerank/pr-10-pages.php
Utskriftsvy
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
tror inte det finns nej
Och rankar de särskilt bra?Citat:
Ursprungligen postat av Feldon
Vet inte vad de satsar på att synas. Men jag gissar att MIT rankar rätt bra om du sitter i USA och gör en sökning på någon form av avancerad utbildning inom data.Citat:
Ursprungligen postat av hans99
whitehouse syntes ju rätt på "a miserable failure" ett tag så de syntes ju på det de skulle :p .
Men visst det skulle gå att optimera dessa. Men har man PR 10 att utgå ifrån så läget bättre än om man har pr0, ingen trust och ingen ålder på domänen.
Och jag tror inte du skulle tacka nej till en länk om "Hälsa i Sverige" från någon av MIT's undersidor till nyfiken vital?
Absolut inte. Men jag tror att en relevant länk från vilket större universitet i USA som helst skulle ha effekt. Och fick jag välja skulle jag inte välja just MIT. Hellre någon med en tydlig forskningprofil kring ett område där vi behöver en sådan trust länk vilket som helst med hög relevans.Citat:
Ursprungligen postat av Feldon
Ursäkta mig!! Det var visst INTE 270 000 kr... Jag var lite väl trött den dagen och jag tryckte på = 2 ggr. Klistrade sedan in detta utan att tänka... Helt fel siffror! Förlåt!
Den riktiga summan är 9 000 kr/mån. INTE 270 000 kr!! Däremot så blir det ggr 12 månader 108 000 kr! Det var det jag tänkte från början men sen så blev det lÃ*te fel...
Då får jag väll fortsätta med mina studier då.....Citat:
Ursprungligen postat av xhrone
Hjalmar skriver:
Vad är bakgrunden till detta tips? Låter det bra eller finns det bakomliggande fakta ;)Citat:
63. När du ger dig in i en ny nisch där du inte har några egna källor till länkjuice eller trafik: identifiera trust-sidorna i din nisch. Och länka till dem.
Hade tråden hetat 100 seo-fakta hade jag inte postat i den. Däremot är det en teknik jag använder mig av som fungerar. Det är ju ett enkelt test att utföra för dem som känner sig manad.Citat:
Ursprungligen postat av per_r
Anledningen till att jag tror att det är så är för att det helt enkelt är bra för google med relevanta utlänkar. En kommersiell sida har inget logiskt sett inget argument för att länka till sina konkurrenter, en kund eller konsumt däremot länkar till de affärer och affärsverksamheter som han anser vara bäst.
Det kommer tillbaka till de gamla authority-systemet (som trustrank också bygger på) sökmotorerna använde innan pagerank där grafen av sidor bestod av noder och hubbar. En hubb är en sida med många inlänkar från noder. En hubb rankar högre än noder eftersom den har många inlänkar.
Det är svårt för en nod att slåa en hubb fram tills den dag då den har fler inlänkar (det tar tid, här läser jag in domain aging); men för att slå de andra noderna under sin resa till hubb-status kan du alltid länka till andra hubbar för att bevisa att du är en trovärdig nod.
Jag rekommenderar ordentlig läsning av boken "Modern information retrieval" för den tekniskt intresserade.
Plus att alla är nyfikna på sina inlänkar och kollar in dem, så bra innehåll/tjänst/sida etc kan ta skruv offline också.