[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Utskriftsvy
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Det blir säkert som med andra typer av IT-tjänster att olika typer av leverantörer finns för kunder som efterfrågar olika saker.
En viktig trend när det kommer till Professional Services / Seniorkonsulting är att kunna ge kompetens som betalar sig i kärnan till problemet. D.v.s. uppnå trafik som är lönsam. Där kan många olika kompetenser behöva arbeta tillsammans:
1) Att få en stock RSS.
2) Att få RSS-stocken aktiva.
3) Att ranka sajten på viktiga sökord.
4) Att få RSS läsare respektive besökare från sökmotor att konvertera.
5) Att skapa verksamhetsrutiner för att naturliga och spontana länkar ska komma i jämn takt.
6) Arbeta mot andra kanaler för trafik: Adwords, Adsense, Affility-nätverk, Sociala medier, forum, andra bloggar m.m.
Men vad kan man ställa för krav på SEO företag, vi som är lite mer oerfarna vet inte riktigt vad allt de pratar om betyder, en lista på nyttiga saker att änka på vore jättetacksamt, det kanske finns en sån tråd redan, länka mig dit e ni snälla ;-)Citat:
Jag tror med bestämdhet att SEO företag behövs, men jag tror också att de som köper in deras tjänster måste höja sin kunskapsnivå så att de blir medvetna om vad de köper, vilka krav de kan ställa och vilka resultat som är rimliga att förvänta sig.
Om man inte har koll på läget när man lämnar in sin bil på verkstad kan man bli fintad precis som det har förekommit fall i media där företag känt sig lurade av sin SEO leverantör.
Ge mig det SEO/SEM företag som kan "lägga på" friendly URL:s för gamla CMS-versioner av EPiServer, Polopoly och alla hemmaknack. Eller det SEO/SEM företag som motiverar marknads- och informationsavdelningar att skriva/blogga mer. Eller som kan korrigera rubriksättningar baserat på gedigen kunskap om företagets sektor/bransch.
Då snackar vi om riktigt ett användbart SEO/SEM gäng ;)
Var på en session på SES i London -06 där en av de stora tidningarna tillsammans med deras SEO-konsult gick igenom det jobb de hade gjort tillsammans. Och det inkluderade bland annat att entuasmiera medarbetarna på tidningen att börja tänka SEO, inte bara skribenterna, utan hela tidningen.Citat:
Ursprungligen postat av martineden
Det var en intressant session.