Va roligt med en svensk seo-tävling =)
Hoppas på att detta blir lärorikt för en seo-nybörjare.
Jag vill vara med i tävlingen.
Reggat domänen svenska-internet.se idag för detta ändamål.
Utskriftsvy
Va roligt med en svensk seo-tävling =)
Hoppas på att detta blir lärorikt för en seo-nybörjare.
Jag vill vara med i tävlingen.
Reggat domänen svenska-internet.se idag för detta ändamål.
Nu så! Jag har reggat min domän till tävlingen. Som (överstruken: första) andra tävlare i tävlingen går jag med med mirjoran.se.
Namnet på mitt och min mammas företag, så det var rätt naturligt. Ska användas efter tävlingen som företagets hemsida. Men tills dess:
Må bästa man vinna!
Mycket bra. Ni blir listade och länkade från öppningstråden när ni har något uppe och med beskrivning och länk till tråden.
Kul!
Jag har alldeles nyss registrerat domänen veckansteve.se och anmäler den härmed till tävlingen. Sajten är helt nyregistrerad, så det skulle förvåna mig om någon kan nå den under de närmaste timmarna.
Jag ser tävlingen som ett sätt att marknadsföra denna nya sajt, som är ett helt nytt sätt att använda tevetablåer.
hur snabbt måste man anmäla sin domän?
Innan tävlingen är slut, alltså innan den första maj 2007.Citat:
hur snabbt måste man anmäla sin domän?
:)
Hej,
Tänkte först inte vara med, men eftersom du trugar....
Registrerat idag för tävlingen: internetmarknadsfoering.se
Räcker det som anmälan?
Underkatalog är väl inget hinder? Men är det då inte tillåtet med sökorden (utan åäö) i katalognamnen heller? (de kommer ju då att ingå i sökvägen till underkatalogerna.)
/Bengt
Som jag fattar det är princip allt tillåtet bortsett från att ha sökorden som domän/subdomän. Underkatalog med sökordet är väl okej?
Ja precis. Allt tillåtet förutom sökord i själva domänen eller användning av subdomäner.
EDIT: Kul att du ändå kommer med Bengt.
Vi måste i alla fall ha minst 50 tävlanden, annars blir det ingen laptop i prispotten.
301:or är väl godkända att använda?
301:or är väl godkända att använda vad jag förstår?
Ny sponsor!
Starttråden uppdaterad.Citat:
Aktivhund.se ställer upp med 2 000 kr till vinnaren och 500 kr till "delvinnaren". Ev. vinstskatt får betalas av vinnarna.
Najs! Fler sponsorer behövs...
jag gör ett fösök med sokmotoroptimerare.com
:eek:Citat:
301:or är väl godkända att använda vad jag förstår?
Nej ... men hur kan man kolla det? Gör inte det, det blir nästan som fusk.
Alla som använder 301 på det sett som man tänker på i samband med SEO-tävlingar blir diskade. Ni som inte vet vad detta är ni behöver inte oroa er.
Jag tror alla håller med mig här.
Nej, 301: or tycker inte jag ska vara tillåtet. Märker någon nåt sådant så tycker jag att den tävlanden ska bli diskad.
Givetvis håller man med. 301:or förstör ju hela idén med att ha en tävling inom sökmotoroptimering.
Ok! Första tävlingssida som är uppe. Jag listar den nu. Men tycker du borde ha beskrivning och länk något högre upp. Som det är nu kommer det försvinna efter x antal inlägg.Citat:
jag gör ett fösök med sokmotoroptimerare.com
Håller med om att man skall förbjuda dessa. Men det behövde klargöras. Vill minnas att Shoemoney vann någon tävling genom ett antal 301 till sin tävlingsdomän.Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Japp, och Marcus har bland annat använt sig av det i Carcasherdotcom - tävlingen..