har varit så tillfälligt ett kortare tag (förra veckan), han som driver den kanske är sjuk, har fungerat bra tidigare
Utskriftsvy
har varit så tillfälligt ett kortare tag (förra veckan), han som driver den kanske är sjuk, har fungerat bra tidigare
Är det någon som har koll på det här?
Jag provade precis att registrera mig, och får Communication Test: Failed
I deras forum är det 99% php, och jag använder ASP.NET.
Det närmaste jag kan komma är att sidan inte skulle vara cached, men det är den.
När det gäller php så står det något om en fil som ska ha skrivbehörighet, det står inget i instruktionerna för ASP.NET om det.
[QUOTE=Per Renemark]http://www.receivelinks.com
med denna sida ?
har jag förstått det rätt att man kan få länkar mot sin egen sida och där igenom komma bättre till i sökmotorerna ?
Det är korrekt :)
det låter bra är du bra på att få det att funka ha provat på 2 olika hemsidor nu men det blir samma :
Site Approval Status Approved on 31 Mar 2008
Latest Link Vault Script Version 1.4.01
Your Script Version 1.4.01 passed
Site Reset passed
Communications Check Communications OK passed
This Page should contain Temporary Test Link passed
This Page should contain Temporary Test Link failed
This Page should contain Temporary Test Link failed
Site Active Status Site remains Not Active
Har gjort exakt som det står ok gett filerna upp axx.
Nån som vet vad som är fel ?
/mvh Marcus
Kanske har du inte lagt koden på alla sidor? Bara förstasidan funkar nog inte.
I vilket fall, bäst support får du här:
http://forum.receivelinks.com/
Har ingen erfarenhet av LinkVault, 'Receive links' (eller PHP) så jag undrar...
Skulle inte Google enkelt kunna sätta en regel som bestraffar websiter som har kod innehållande exempelvis 'RECEIVE_LINKS' ?
Isåfall torde det väl bara vara en tidsfråga innan det händer, eller?
Hur hade du tänkt att Google skulle komma åt min källkod?
Ok, jag är som sagt inte insatt i hur det funkar och är troligtvis ute och cyklar, men i "Setup"-instruktionerna står det:Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
"3. The following piece of code includes the ads on to your pages, therefore it must be copied on to every page you want in the network...
blablabla... echo RECEIVE_LINKS_GetAds(); ...blablabla..."
Vad är det som hindrar Google från att se det om man ska klistra in den koden till alla html-sidor?
Du ska inte klistra in den texten på dina html-sidor, utan på dina php-sidor.
När php-koden körs så kommer det att skrivas ut en länk, precis som vilken länk som helst. Google kan inte se skillnaden
Aha ok.Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Men jag har bara html-sidor. Måste jag göra om alla mina sidor till php?
Du måste använda någon form av Server-side kod. Om det sen är PHP, Java, ASP, CGI eller vilket du nu vill, det spelar mindre roll.
Har varit med en månad nu men jag har bara fått 2 länkar från olika PR0-sidor från en och samma website.
Gör jag nåt fel eller hur får man det hela att "rulla igång"? Måste man betala någon "subscription"?
verkar vara en trevlig tjänst denna, har lagt in två svenska sidor. De väntar på att bli godkända.
Är det någon som har fått det att fungera med ASP.NET?
fått båda sidorna godkända och den säger att det ska finnas 10 länkar på min sida, tittat (har runt 6 sidor på den bara) och ser att bara 5 länkar syns.
Måste vara en bugg, eller?
http://www.joinsimon.se/googlebombni...st-fortsatter/ <- nån ogillar receivelinks ;)
Denna tråd är snart 2 år gammal, programmet är alltså inte nytt som rubriken avser.
Receive Links är inget jag rekommenderar och hamnar i gråzonens SEO.
Okej, Jag tänkte lite så men lät mig testa den lite ändå. Vad är det som gör så den hamnar i gråzonens SEO då?Citat:
Ursprungligen postat av Jim Westergren
jag har i alla fall tagit bort den på mina sidor igen.
För att svara på detta tycker jag att man ska läsa hela Googles sida om Länksystem. Där har du vad Google anser om skaffandet av länkar, vilka metoder inte är ok och vilka som rekommenderas.Citat:
Okej, Jag tänkte lite så men lät mig testa den lite ändå. Vad är det som gör så den hamnar i gråzonens SEO då?
Att köpa eller byta länkar i syfte att påverka rankning hamnar även i gråzonen.
I en perfekt värld gör man ett jättebra innehåll och vips så är det många som rekommenderar ens sida och länkar till den.