-
Oavsett hur avtalet är skrivet kan det vara jobbigt att hamna i en loop där man ständigt måste göra strategiska uppköp för att bygga kundstocken. Det här kan ju vara ett utmärkt argument för en konkurrent som köper in telemarketing för att bearbeta befintliga kunder med parkerade domäner.
-
Klankar inte ner på det, det är smart och skulle kanske även jag göra så om vi haft den möjligheten :-)
Vill bara belysa det eftersom det pratas så mycket om länkar hit och dit. Det finns så mycket som är i gråzonen. Men kan diskutera detta i oändlighet och så länge strategierna fungerar så måste man anse att set accepteras av sökmotorerna, det är ju dom som sätter gränserna!
-
Vilket är en annan fråga än om det accepteras av kunderna om de blir informerade.
-
Men om man parkerar domänen så har man ju accepterar och är medveten om VAD som försigår på den parkerade domänen ... eller?
Dvs, är man inte nöjd med det förförandet kan man ju parkera sin domän på något annat ställe, som inte har den typen av länkar.
cya,
/PatrikB
-
Exakt. Enligt vad jag skrev tidigt så kan det säkert vara ett argument för att flytta. Det är ju inte särskilt optimalt om dina parkerade domäner direkt eller indirekt används för att t.ex. hjälpa upp dina konkurrenter.
De där länkarna verkar förövrigt ha ett försvinnande litet värde. De värderas väl fortfarande gissningsvis genom att de gav en viss relevant avseende parkeringsföretaget som de länkade.
Börjar de användas för SEO allmänt minskas värdet säkert ner ytterligare.
-
om inte annat borde "duplicate content" ganska snart uppträda ... domänparkeringssidor ser ju tämligen lika ut, kodmässigt och innehållsmässigt oavsett domän .... då borde även inte länkarna (utlänkarna) räknas speciellt mycket heller ....
cya,
/PatrikB
-
Iaktagelser
Någon mer som sett att länkar i sitemaps och liknande system har tappat kraft på sistone?
Eller är det bara jag som har fått för mig det?