Jag har slutat på Eastpoint men det har inget med detta att göra.Citat:
Ursprungligen postat av David Nilsson
Jag har slutat på Eastpoint men det har inget med detta att göra.Citat:
Ursprungligen postat av David Nilsson
Vad kan man säga. Nu vet jag inte hur allvarligt du kränkt Urban så det är ju bara han som kan godta dina ursäkter. Det är ändå bra att du tar ut det till ljuset, ett förtroende sjunker till botten om man i efterhand får reda på vem som gjort en sådanhär grej. Så länge du ångrar vad du gjort och inte ser det som en bagatell hoppas jag att vi slipper se mer blåsväder i SEO branschen. Alla förlorar på det.Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Westberg
Givet att du redan fått en länk till din blogg på det hela från tråden så tog jag bort länken här.Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Westberg
Ska din bloggpostning tolkas som att det här inte har något som du eller någon associerad till dig inte gjort detta tidigare?
I bloggpostningen finns heller ingen förklaring till ditt motiv. När du nu kallar det för en storm i vattenglas är det på sin plats.
Mmm.. jag reagerade också lite på ditt sätt att försöka stryka över vikten av det hela Markus. Det känns inte så snyggt. Säg som det är istället och be done with it. En ursäkt som bara når halvägs blir ju ingen gladare av.
Jag kände att bloggpostningen försökte ge mig intrycket av att Urban på något sätt felar genom att sakna humor.
Bloggposten var ett sätt att be om ursäkt till Urban offentligt. That´s it!
Föreslår att vi drar ett streck i debatten nu.
Låt de två grabbarna som det berör handskas med sin konflikt. Ni står ju båda i telefonkatalogen: Marcus är väl den Westberg som bor på Gärdet och Urbans tel står på hemsidan.
Önskar er uppriktigt lycka till!
Här finns svaret vad jag anser om ursäkten.
Det är synd att det hela inte kan avslutas utan att det ska vara långdraget. Men samtidigt måste det ske korrekt. Uppenbarligen är allt inte utrett och Marcus har några frågor till att besvara och kanske någon mer godtycklig ursäkt?
Annars kan jag inte annat än att påpeka att det hela inte liknar "ett skämt" av något slag. Det är ett fullt medvetet strategiskt påhopp som rent av är för jävligt. Fy fan!
lulz. forumreglerna gjorde att jag fick ta bort det här inlägget. :]
Kan vi få en uppdatering på vad som har skett i den har frågan?
Har Marcus visat sig vara karl nog att ge Urban ersättning än? Jag tycker också att det vore rimligt att han publicerade en ursäkt i en annons i både svenska och engelska branschtidningar på halvsidor där bakgrunden också förklaras.
Men för H*vete Hans! Du var ju en trevlig kille som skrev genomtänkta och vettiga inlägg - eller minns jag fel? Jag överväger starkt teorin att något hijackat din dator och skriver konstiga saker på forum och privata bloggar... :confused:Citat:
Ursprungligen postat av hans99
Lägg ner den här diskussionen - ämnet är uttömt, det är upp till andra att avgöra vilka steg som ska tas eller inte tas.
Är vi i behov av strängare regler för diskussion här på forumet?
Och vad skulle det vara för fel med att be om en uppdatering kring det här?
Diskussionen är påbörjad och vad som har skett sedan sist är av intresse för oss alla. Den här kulturen där vissa i SEO-samhället börjat mobba, plagiera och skada andra ogillar jag starkt. Jag vill se hur varje sådant fall utvecklas. Inklusive detta.
Men helt klart att en hel del personer i SEO-samhället inte vill ha uppmärksamhet på plagiat, spam och mobbning.
Vad är ditt intresse i den specifika frågan och den allmänna? Vad får dig att stå upp här och tidigare? Du kanske ska ta och berätta det för de som inte känner till det. Varför tycker du inte att angrepp och mobbning av folk på medlemmar här på forumet ska få diskuteras? Vad är din relation till Markus? Hur ser du själv på de här frågorna?
Vad är förövrigt din åsikt kring demokrati och debatt? Ska folk få vara fria att uttrycka åsikter? Eller ska folk hålla tyst när mobbning pågår? Är rädsla bra eller ska vi som är seriösa (där inkluderar jag just de som arbetar seriöst) visa styrka gemensamt?
Jag avser inte att diskutera detta vidare, men om du tvivlar vill jag understryka att jag precis som du är starkt emot plagiat, spam och "mobbning".
Min poäng var att förmedla den känsla av obehag jag och fler med mig här på forumet känner över den ständigt ökande aggressiviteten i det du skrivet. Det hör inte hemma här, även om ämnet i sig är relevant.
jag har ingen starkare relation till Markus än exempelvis dig eller Urban. Jag är för debatt och yttrandefrihet precis som du - men man kan välja var man för debatten (detta är f.ö. inget forumet öppen för valfria diskussioner) och man kan uttrycka sig så att folk inte känner sig hotade och rädda.
Med forumets syfte i åtankarna, åldern på tråden och vart denna tråd förmodligen är på väg så låser jag den nu. Vidare diskussion sker genom PM.