-
Du är envis. Av samma anledning som google vill jag inte avslöja den exakta algoritmen, kan du den exakta algoritmen så kan du enklare manipulera resultatet. Däremot de viktigaste, tyngsta ingredienser för popularitets data är redovisade på min sida, på somoz respektive yahoos sida. Jag tror att du har missat den här tabellen? http://www.seo.net/compare/seo-compa...eo__popularity För där finns alla ingredienser med och alla förklaringar. Det är utgångspunkten. Sedan när kunder kommer med betyg påverkas du uppåt eller neråt. Beroende på antalet reviewer påverkas statistiskt signifikans och även algoritmen. Kan man lite statistik och regressionsanalys så är det inte så svårt att räkna ut på ett ungefär hur det fungerar. Det är så bra som jag kan förklar det utan att behöva skriva en vetenskaplig artikel :)
Hälsningar
-
En sak till. Att vissa oväntade företag kommer högt upp är inte så konstigt om man studerar deras strategi. Om du kan göra länkanalys kan du lätt få fram varifrån deras link juce kommer. Måste säga att visa resultat har också förvant mig. Men jag friserar inte resultatet för det. Sedan när du analyserar rankingar är det viktig att plotta ratings och se hur mycket det skiljer. Igen statistisk signifikans. Men att införa konfidensintervall skulle göra att SEO kunder har svårt att förstå. Det är nog avancerat som det är för kunden fick jag reda på från mina kundkliniker. Meningen är ju att det ska vara enklare att välja ett företag