[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Utskriftsvy
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Men vad är egentligen dåligt granskap med Google? Mitt intryck blir allt mer att Google att det är svårt att hitta sådant. Kan någon ge exempel?Citat:
Ursprungligen postat av ponting
Jag kan ta fel. Men om något inte är bannat kanske man inte straffas alls? (Och då oräknat ev. länknätverk och dylig manipulation). Mitt intryck är att jag kan länka det mesta utan att straffas. Då oräknat relevans frågor.
Däremot vilket kanske inte kan missbrukas här är att växla länkar snabbt. D.v.s. om en tidigare länk kan dödas. Och en ny införs. För att sedan gå tillbaka till den första. Det straffar målsajten för den länk som där är 1 och 3. Men övergående på ca 10 dagar.
Jo då, jag finns och det jag använde mig av var ditt RSS flöde..Citat:
Ursprungligen postat av Max
Som jag även gör från många andra sidor. som inte har problem med det.
Istället för att starta en hel tråd om mig, så hade du lika bra kunnat skickat ett mail direkt, om du hade problem med det.
Och NEJ. jag tjänar inga pengar på sidan.
Tjenare, trevligt att du tar dig tid.Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Och jo en tjej som jobbade för mig skrev ett mail till dig och jag tror till och med att du svarade. Hände dock inget så jag visste inte vad jag skulle göra förutom att fråga här. Men det känns bra att du orkar lägga ner energi på att göra en skvallerblogg på endast rss feeds.
Sen va det ju ännu roligare att du tog bort länken "gör reklam här" innan du skrev här ;)
men det e bra totte.
Du vet att Google ogillar sidor som endast publicerar rss feeds, men det kanske du läste eftersom du började skriva egna nu? ..Citat:
Hur vet du det? Jag är minst sagt skeptiskt till att du har frågat dem. Uppenbart hade du inte gjort det i det här fallet.Citat:
Du snodde en massa från mig och det fanns INTE i ett RSS-flöde. Det som fanns i RSS var korta inledningar. Du gick in på enstaka inlägg och körde copy/paste, eller så hade du programvara.Citat:
Ren lögn, gällande sidan som du äger som kopierade från mig så fanns det en massa reklam och finns ännu. I mina ögon är du den nye Läderlasse. Ett litet bevis som talar mot dig: Jag har 15 referals från din sajt från /wp-includes/js/tinymce/blank.htmCitat:
tinymce är textredigeraren i wordpress... enough said.
Så du borde kanske putsa till dina glasögon lite innan du skriver dina påståenden.
Frågat? Nej då.Citat:
Ursprungligen postat av hans99
Marcin, beklagar verkligen att du också råkat ut för denna idiot. Dock är inte heller du och jag ensamma. Under en period hade jag flera stycken som mejlade och sade att de hade problem med samma Torgny Laveryd.
Totte, jag ser att senast du snodde från mig var för några dagar sedan. Du verkar i alla fall orka byta titel.
Och från vilken sida skulle jag ha tagit något från dig,?Citat:
Ursprungligen postat av Marcin
Stämmer bra att jag fick ett mail. jag tror jag anvgav "källa" vart dom inläggen kom ifrån om jag inte minns helt fel.Citat:
Dock vet jag inte riktigt vad du menar med
"Sen va det ju ännu roligare att du tog bort länken "gör reklam här" innan du skrev här ;) "
Jag ser fortfarande ingen KÄLLA. Tyvär Totte, du ljuger ju så näsan slår i skärmen.:eek:Citat:
Jag skrev att jag hade för mig att jag senare angav källa. inte ATT jag gjorde det.Citat:
Men tala gärna om vilka som är dina inlägg, samt vart du vill ha en länk, så glad du gladeligen få en länk tillbaka om det inte finns någon..
Tycker bara det är trist att det skall startas en hål tråd om detta, då du kunde kontaktat mig direkt.
Trodde du kunde läsa mejl. Och du kan ta bort de artiklar som skrivits av mig från din sida och du vet vilka det är.Citat:
Varför tog du bort källan senare då? Beslutade du dig för att behålla de stulna artiklarna? Tydligen!Citat:
Jag titta på några av dina inlägg. bilderna är länkade till sidaCitat:
Bilderna svar ja. Men det står ingen källa? Har du inte gått i skolan?Citat:
Källa: adress
så har det alltid varit.
Citat:
Som jag sa.
Du får mer än gärna en länk till din sida, på dom ca 10 inlägg jag kan hitta som är inlagda genom RSS feeds
Ett inlägg eller 1000 inlägg saken är desamma. Man frågar först. Och om man inte frågar så skrivar man iafl en källa direkt! .Citat:
tack
Internet är ingen lekstuga Totte. Folk tjänar pengar på nätet. Jag skulle tänka mig för både en och flera gånger innan jag börjar plagiera folk i stor skala.Citat:
Det var ett rss flöda jag importera med ca 10 inläggCitat:
Bara att sluta och ta bort rubbet nu när du vet at det inte är accepterat.Citat:
Jag väntar på ett privat svar från han..Citat:
Du har fått de svar du behöver. Det är bara att sluta.Citat:
privata meddelandet handlar inte om det. att sluta eller inte.Citat:
dom inläggen som diskuteras, importerades för flera månader sen.
har inte importerat något av han sen dess.
Nu är det en annan fråga jag väntar på svar på.
Det är väl bara att ta bort rubbet som du tagit och är du osäker kring något så tar du bort det också. Jag tror att det är den bästa lösningen. Sådant här irriterar verkligen folk.Citat:
Ja det var olyckligt att det blev som det blev, men gjort är gjort.Citat:
Visste inte att man inte fick använda sig av andras rss flöden.
Då dessa är till för att andra skall kunna läsa vad som är skrivet på en sida.
Men tycker dock det är lite tråkigt och överflödigt att det skulle skapas en hel tråd om just det här.
Ena stunden vill han ha länkar tillbaka från dom inläggen, nästa skall dom tas bort.
Väntar nu på vilket han vill att jag skall göra.
Mig spelar ingen större roll, jag ger han gärna dom länkarna, inga problem
Huvudsaken är att du arbetar för att lösa problemet så att alla blir nöjda. Vilket är mer än vad många andra gör. Ger dig rykte för det.
Klart jag försöker lösa mina problem, finns ingen anledning till att inte göra det.Citat:
Har man satt sig i en situation, så får man ju lösa den..
I sådana här frågor kommer kommer Angsuman Feed Copyrighter väl till användning, läs på mitt inlägg Bra wordpress-plugins.
Den utökar inlägget i en RSS med info som du själv anger, t.ex. copyright-info. Det intressanta är förstås att det inlägget som besökarna ser och det som finns i RSS inte är identiska. Därför har man svart på vitt huruvida det handlar om RSS-feed eller skrapning.
Jag tror Totte har åldern inne att förstå att det inte är en lekstuga.Citat:
Men som aftonbladet skriver " sidorna som får dig att bli en fjortis igen" .. :)
Löser du inte plagierandet så drar jag ner ditt rykte igen.Citat:
Det kommer ordna sig skall du se, jag löser alltid mina problem på ett eller annat sätt.Citat:
Man skall inte bara skita i allt..
Ja det är viktigt. Folk här tjänar pengar på sina sidor och kan ta sådant som skadar det mycket allvarligt.Citat:
Citat:
förstår det, men som sagt, nu ordnar det sig..
Jag väntar bara på ett sista svar av han nu privat, så är allt ordnat..
Det är ordnat. Källa tillläggs på mina inlägg. Och då kommer jag vara nöjd eftersom Totte har varit vänlig och accepterat det.
Samma här.Citat:
Det är ju underbart. Uppenbart fungerar det bra att posta en tråd här på forumet när vi får sådana problem.
Dessutom fick vi en ny medlem som kanske visar sig ha kunskap eller något annat att dela med sig av.
Hoppas han lärde sig något också :)Citat:
ja om det var mig du syfta på, så är jag inte vidare ny härCitat:
Reg.datum: 20 Jul 2006