Hehe.
Jo jag en ändring och vips ...
Jo, jag är med i matchen nu. Är 95% säker på att jag kommer vinna ...
Utskriftsvy
Hehe.
Jo jag en ändring och vips ...
Jo, jag är med i matchen nu. Är 95% säker på att jag kommer vinna ...
Du menar väl att du är 95% skakis.... ;)
Hmm men om du verkligen är 95 sicher så får du berätta din master teknik efter tävlingen isåfall...
Nu kör vi här på slutspurten! Såg förresten att "titta på målarfärg torka" sidan hade kommit upp sig igen :)
Hehe.
Jo, det blir en rejäl post om jag vinner.
Jag har även lagt ett antal tusen Coop på vår .nu sida också så att vi kan få alla 3 platserna.
Japp jag har också lite links till ap sidan :)
Men hur det än går så hoppas jag att någon av oss får en första placering!
Klart man vill komma 1á själv ;) men jag skulle ju inte direkt bli ledsen om du istället får topp placeringen den 15é.
Sen e frågan också om Google kommer börja banna sidor som är med i top 10 ??? jag menar så här mycket inlänkar på denna korta tid är i allra högsta grad onaturligt, men vi som är med vet ju om denna risk.
Kunde dock inte tycka det var lite skoj att se adwords på frasen.
Jim och Marcus vinner
Detta måste diskuteras
på SEO-Forum.se, kom till tråden
www.seo-forum.se/seo-taevlingar/41-
Checka detta som rank #2
Index of /v7ndotcom-elursrebmem
Index of /v7ndotcom-elursrebmem. Name Last modified Size Description. [DIR] Parent
Directory 22-Apr-2006 06:14 -. Apache/1.3.34 Server at marcuswestberg.com ...
www.marcuswestberg.com/v7ndotcom-elursrebmem/ - 1k - 21 Apr 2006 -Cached - Similar pages
Marcus har problem med Surftown vilket är väldigt synd och på något så har de av någon konstig anledning spärrat domännamnet.
Google såg detta och cachade en tom sida - ovan. Vad som är underligt är att det är fortfarande #2 rankning. Endast på grunda av inlänkar??? SERP uppdatering senare än cache-uppdatering??
Med tillräckligt många inkommande länkar verkar man kunna åstadkomma underverk. Hur länge var sajten borta?
Ja först o främst vill jag säga att min historia med Surftown är helt osannolik och dom har enligt mina värderingar handlat extremt oetiskt ett flertal gånger under senaste 2 veckorna.
Men jag ger inte upp och försöker få igenom en domän transfer till AM godaddy.com vilket kan ge ett uppsving eftersom det är en AM host och inte dansk.
Ja hehe :) jag såg cache av min sida ser ganska kul ut med en sida som ligger i top helt utan innehåll.
Jag är lite arg just nu, Surftown vägrar släppa (unlocka) mitt domännam verkar det som ???? Dom vill inte ens peka om namnservrarna????? Det är sorgligt men jag får inte ens använda mitt eget domännamn.
Om dom fortsätter så här så har jag inget val jag måste skriva en riktigt negativ recension av dom!!! Så inte fler går in i fällan.
Jag vet att Jim W är en av dom som har haft negativa erfarenheter bland många andra missnöjda kunder.
Skandal!!!
Just det teorin om varför man kan ranka högt utan innehåll = Jag tror att Google måste ha nåt SAFE system el liknande för just såna här grejer däremot så funkar det nog inte att ranka högt månad ut och månad in med denna metod utan det är nog bara tillfälligt.
Jag hade samma problem nar jag skulle flytta over min huvudsida fran Danmark till en Svensk Host. Tog cirka 2 veckor totalt.
Forsta veckan blev jag bollad fram och tillbaka mellan olika supportpersoner innan det svenska hostingbolaget kom pa att man skulle be surftown gora en "Push" hos Enom till det svenska hostingbolagets Enom anvandare.
Detta var tvunget att goras till Marknadsavdelningen hos Surftown och detta tog ca en vecka till innan allt var i hamn.
Kanske det kan vara en losning att be om en "Push" om ditt "nya" hostingbolag anvander Enom for .com registering. Kolla aven att du inte har en Domain-register sparr.
Fungerar även till sitt egna konto även, om nu hosten nu vill släppa på tyglarna..Citat:
Ursprungligen postat av Paul Shallow
Hehe! jag känner mig fett mobbad av Surftown och kan inte påverka någonting, men nu till en glad nyhet! :)
Någon ansvarsfull på Surftown måste ha sett ett av mina mail och tro det eller ej men nu har dom låst upp domänen så jag har påbörjat flytten till Godaddy.com redan :)
Av Surftown har jag dock enbart fått svar på en fråga av ca 10 jag har ställt men som tur var svarade dom iaf på den viktigaste frågan.
Så dags att börja exportera databas mm
Ps. om dom har rört databas filer + andra filer än index filen på marcuswestberg.com utan min vetskap så är det krig.
Hoppas på det bästa Marcus. Hoppas även du har backup på databasen.
I mitt fall radarade de rader ur min databas för att dra ner brandbredd ...
Jag fattar inte att dom kommer undan med sånt här!
Jag kom ihåg att du berättade för länge sedan vad som hade hänt och då var du såklart upprörd Jim, men jag trodde att du hade haft otur och fått nåt pucko som admin och det var därför din DB vart raderad.
Tydligen så har Surftown som rutin att radera material från sina kunders sidor utan att varken meddela kunden eller göra backup på kundens filer.
Detta är oacceptabelt!
Jag har nu ca 2.5 veckor kvar som kund hos Surftown och förväntar mig att deras support löser alla mina transfer problem och svarar på mina frågor.
Hittils har jag fått göra precis allt själv!! Vilket också är oacceptabelt..
Men men! man lär sig hela tiden... Jag borde börjat förberett för en domän flytt redan när jag hörde om Jim´s problem men som sagt jag trodde att Jim bara hade oflyt...
Nu ska jag inte lusa ner denna fina tråd med en massa tråkigheter längre utan kommer istället skriva en utförlig blog post om detta när allt löst sig.
Ps. Om jag får ha kvar nån blog alltså ;)
Surftown ... billigt ... SKIT!
Hur går det i tävlingen? när är slutdatum? (kanske redan varit?)
cya,
/PatrikB
Marcus, jag kommer hjälpa med lite länkjuice på din surftown bloggpost för att exponera den mer.
MrWize, 15 maj slutar den. Jag ligger #1 nu och tror faktiskt jag vinner.
Nu är det inte lång tid kvar på tävlingen och det ser ut som att Jim vinner! :)
Jag kan nästan säga grattis i förskott detta verkar gå vägen ;)
Själv så har jag kommit en liten bit på vägen med min tävlings sida, Surftown har låst upp domänen och jag har callat in en request för en domain transfer hos godaddy.com.
Så max 5 dar till kan Surftown behålla domänen vare sig dom vill eller inte :)
Sen är det frågan om ens sidan hinner komma tillbaks ens i topp 5, vi får se det blir iaf kul att se om host placeringen geografiskt har någon betydelse.
Jag byter ju IP nummer nu.... Vad tror ni är bäst att hoppa på ett redan använt eller göra ett helt nytt?
Nu är min domän helt utan räckhåll för dessa Surftown admins! :)
Den är officiellt hostad på Godaddy.com nu vilket känns bra!
Så inge mer avbrott dessa 2 veckor om allt går som det ska!
Ps. Ser ut som att det kommer gå bra för oss svenska tävlande :)
Bra!
Jag ska se till att vinna och du får komma tvåa tycker jag.
Vem ska bli trea? Ska vi coop bomba Nicke???
De e rätta takter! :)
Jag skickade faktiskt mail till Nikke! och frågade om han ville hjälpa med en "viss" metod ;) (OBS! Ej Blackhat då)
Men all respekt till dig Nicke om du inte går med på förslaget så har jag full förståelse.. och i detta fall så ja en Coop bombning får vi nog ta till med ;) Om Nikke vill såklart! hehe!
Ps. Jag vill tacka alla som skickat Pmát mig och uppmärksammat mig på att min domän varit nere. Det här med Surftown är tragiskt och om jag minns rätt så fick jag ett SMS från Victor här på forumet om att min domän var nere... Är det meningen att man ska få reda på att min domän är nere genom ett SMS på lördags morgonen!!!! nej fy skäms SURFTOWN!!!
Heja Jim! Heja Marcus!
Jag lägger mig, och dirigerar om min tävlingssida mot Marcus. Samtidigt tänker jag lägga ett antal diskreta men välmenande länkar åt er båda.
Jag hoppas nu bara att ni har sett till att fixa ordentligt med länkar från Asien. Min asiatiska karta är nästan helt blank, men om John Scott tänker döma tävlingen från Tokyo, och genom att bara rakt av använda Google.com, så misstänker jag att några japanska, koreanska och taiwanesiska länkar kunde vara bra som försäkring.
Heja!
Bra drag Nikke.
Spännande detta. Hoppas inte SERPen skiljer sig för mycket.
Skumt med japansk google.com.. undras hur deras datacenter skiljer sig jämfört med svenska och amerikanska??? Kan man inte köra en japansk proxy och testa?
Skillnaden borde vara väldigt minimal, finns heller inte särskilt många tävlingssidor i Japan.
Det enda jag kan tänka mig skulle vara den dagliga SERP-uppdateringen som är allra sist innan tävlingens slut skulle ändra topp-3 positioner och denna ändring inte når japanska datacenters i tid ... men risken är minimal.
EDIT: Ny artikel i realtid.se, skrev om det i denna tråd.
Ja det kommer bli svensk seger, nu är jag rätt övertygad! Amerikanerna måste nog shapa upp sig rejält om dom ska ha nån chans :)
Detta måste dock ske inom dom närmaste dagarna av amerikanarna och hittils har jag inte sett några teckan på att det kommer hända....
Kul också att det ploppar upp lite fler artiklar om denna tävling!
Ny sida som verkar leda nu, destination älvdalen.. behöver ju inte ge dem någon länk från denna sida :) Kanske är tillfälligt? Återstår att se.
destination älvdalen ligger på rank 270 ungefär.
Tror inte det blir ett hot :D
Skulle vara kul att ställa upp i någon SEO-tävling i en nära framtid ... för att lära sig än mer :D ...
Kul att det går bra för dig Jim (1:a plats) och även för marcus (4:e plats)
Hoppas det står sig för Jim och att Marcus kan få "hoppa upp" ett par pinnhål
cya,
/PatrikB
Attans! Jag trodde plats #2 var säkrad, hehe!
Men plats 4 är jag egentligen riktigt nöjd med :) Jag hade som målsättning att från början komma i top 100! Vilket var lite snålt siktat inser jag nu ;)
Men! Det ser fortfarande bra ut på dom flesta Dc´s så plats 2 är nog inte omöjligt.... kanske, kanske.....
Det är för kort tid kvar för några nya strategier så allt vi behöver göra nu är bara att luta oss tillbaka och se vad som händer.
Jag ser dig som #2 på detta DC:
http://64.233.167.104/search?q=V7ndo...rebmem&num=100
Jag kollade bara via google.com, mitt naturliga datacenter. Där var Älvdalen etta igår och tvåa idag. Det skiljer sig rejält mellan olika datacenter alltså :) Knappt en vecka kvar, vi får hoppas ni håller ställningarna grabbar!
Älvdalen ligger #1 för mig nu vid sökning på "sidor på svenska".
Eller med "hl=sv" i URL queryn vilket betyder "head language = svenska".
Det var Ove som skrev en söklänk på sidan 3 i denna tråd med "hl=sv" gömd i query URLen och lurade en del folk ...
Jag är inte mot någon men man ska inte lura folk angående rankning.
Det finns ingen som lurat någon angående ranking.
Jag tror det Jim försöker säga är att:
Man ska se efter resultat som avgörs på Google.com på tillhörande rätt datacenter.
Så nu kan ni gå ut o kramas i solen ;)
Ok, whatever. Fine.
Bara konstigt att du då skrev in hl=sv i länken ...
Hur kommer det sig att destination älvdalen ligger så pass högt? Han har ju bara klämt in orden lite överallt på sin sida. En hel del inlänkar men det är bara från 4-5 olika siter. Konstigt tycker jag.
Därför att hans hemsida är svensk och ligger i sverige och kommer därför före de engelska sidorna.Citat:
Hur kommer det sig att destination älvdalen ligger så pass högt? Han har ju bara klämt in orden lite överallt på sin sida. En hel del inlänkar men det är bara från 4-5 olika siter. Konstigt tycker jag.
Söker du på Google.com istället så är det en annan historia. Det är det jag har försökt förklara nu 3 gånger ...
Och vore detta (som det så ofta är i verkliga livet) en helsvensk angelägenhet där svenska sajter tävlade med utländska sajter om svenska kunder, så vore ju resultatet på google.se eller google.com med hl=sv att föredra.
Det ser bra ut Jim! Sju dagar kvar...
Jag ser dig som nummer 2 nu Jim! .net mannen håller på att ta över....
Du får slå tillbaka :mad: med nån hemlig teknik ;)
Vad e det som händer?
Jag har druttat ner till plats 5 :(
Arghhhh! jag som var så inställd på lite svensk dominans... :D
Hej, var borta i 2 dagar och kom tillbaka och ser att jag är #2 ...
Gick ganska snabbt att analysera orsaken.
.net killen, Chris, ger också pengarna till celiac charity och alek som har den där watching paint dry la precis nyligen upp PR8 och PR7 länkar till .net vilket boostade den till #1 ...
Exempel: komar.org (PR8), komar.org/xmas/ (PR7) och hans tävlingssida (PR7). Kollar man cache så ser man att länkarna åkte upp de senaste dagarna.
Jag har gjort lite mer åtgärder men är orolig att det inte är tillräckligt eller att inte Google märker det i tid ...
Perfekt nyckelordet i domännamn och en partner som ger PR8 och PR7 länkar för att det är till välgörenhet gör det lite extra tufft ...
I nästa tävling tycker jag inte man ska "utnyttja" välgörenhet för att vinna.
Du har en länk på V7n.com huvudsidan som går till din tävlingssida Jim! :eek:
fusk! ;)