Ett litet mer omfattande test som jag använder ibland
http://www.seositecheckup.com
Dock stör det mig att testet kan klaga på att man inte kör gzip på jpg bilder. Känns inte som att komprimering av jpg bilder är största seo-problemet i världen.
Utskriftsvy
Ett litet mer omfattande test som jag använder ibland
http://www.seositecheckup.com
Dock stör det mig att testet kan klaga på att man inte kör gzip på jpg bilder. Känns inte som att komprimering av jpg bilder är största seo-problemet i världen.
Ett riktigt bra SEO-verktyg som jag har stor användning. Sen ska du inte bara kolla på poängen heller..
Fabian jag har fått full pott, men det är ju inte naturligt utan jag rättade till efter hand
Hej jag vet inte så mycket om SEo men jag har bara använt verktygen på mina engelska siter. Nu jobbar jag med en svensk sida och min fråga är var jag hittar svenska key words information? Kan någon förbarma sig?
Tycker att "Hur mår din sajt" verktyget är väldigt smidigt, och använder det också för att snabbt få en överblick så att man inte glömt något viktigt steg i optimeringen.
Jättesmidigt verktyg, men det fungerar ju inte!
http://www.pineberry.com/analysverkt...d=A0prZnfIlr0_
Där är analysen av min sida, och den ger mig massor av oförtjänta minuspoäng.
Jag skulle (utifrån den där) ge mig själv 13 minuspoäng
-12 för Din webbsajt har 0 indexerade sidor enligt Google.
-1 för Det finns 352 ord på sidan. Detta är ganska mycket redan men du tjänar på att lägga till lite mer relevant text.
De andra minuspoängen har jag inte förtjänat
Den låg nere så jag kunde ej se på ditt resultat. Men är det så att du använt STORA bokstäver i "Keywords" och sedan skriver "keywords" i den så blir det fel då tjänsten tydligen gör skillnad på stora och små bokstäver. Hör för mig att det ska vara så iaf !
Är det bara jag som märkt att om man gör testet har man möjlighet att lägga in något sorts emblem på sin hemsida och att i det emblemet finns en länk till deras hemsida med ordet sökmotoroptimering som ankartext? Så var det förrut för ett tag sedan när jag provade, vet inte om det är så fortfarande. Ganska smart dock, kanske därför dom ligger så högt uppe på sökmotoroptimering?
Kapten: du är inte ensam om att ha märkt det. Jag la märke till det första gången jag besökte sidan, och blev inte särskilt imponerad då jag sett många, många andra göra samma sak. Fortfarande smart dock.
Och jag tvekar enormt på att deras placering i sökmotorerna beror på den lilla loggan med ankartexten "sökmotoroptimering". De har haft mycket annat för sig kan jag tänka mig. Men jag kan ha fel :)
Det är ju ett sätt att göra på om man vill ha inkommande lnkar spridda över alla som använder verktyget men generellt sett borde man väl informera om det om man inte är för fula... det är ju i min mening dold information som faktiskt gynnar dem men valet att använda emblemet är ju upp till var och en...
Vadå dold information? Det handlar om ett emblem man kan lägga på sin site som visar att man klarat ett test på min blogg - är jag ful om jag inte berättar för folk att om de klistrar in en länk till mig så kommer den länka? Eller är det att länkar är bra för SEO jag förväntas berätta?
Hej Magnus,
Det är ju ett bra sätt att skaffa sig inkommande länkar och ett bra trick. men det kan ju bli fel om länkarna hamnar på dåliga sidor som ni kanske inte är intresserade att ha relationer med!!
Jo nog hamnar den lite varstans men jag upplever faktiskt inte det som något större problem, vem som helst kan ju i teorin länka iaf.
Hej Magnus!
Jag lägger gärna upp emblemet på min webbplats:)
Hämtar jag det på sokmotorkonsult.se?
Petter Hedman
Det ska dyka upp en liten snippet och ett exempel i botten vid ett lyckat test (85 p eller mer om jag minns riktigt).
Hjälp mig med H1:an ! Har testat sidan med Pineberry`s analys
Först och främst, jag är nybörjare på det här med SEO så jag förstår inte alla facktermer!,
det är lika bra att säga det på en gång.
Har startat upp sidan modererat och jag provade Pineberry´s analys för att se om den var ok ur SEO synpunkt.
Jag testade sidan med sökordet triathlon och lyckades skrapa ihop 78 poäng vilket jag iof är nöjd med men fick avdrag med minus 10 poäng för att ” H1:an innehåller inte sökordet”
Nu är det frågan, hur gör jag för att för att ordna till H1:an så att den innehåller sökordet? (Vad jag kan se så finns det en H:1 med sökordet)
Jag använder ett wordpress tema som heter Atahualpa 3.5.3 och har installerat pluginet
All in One SEO Pack Version 1.6.12.2
Tacksam för svar från er som kan det här!
snaskit,
klicka på mitt namn så kan du besöka hemsidan, hade i mitt inlägg skrivit in adressen till sidan men den togs bort,
August Triathlet:
Jag vet inte om man skall kalla detta för problem, men Wordpress-bloggar innehåller tyvärr inga h1 taggar på första sidan. H1: orna börjar dyka in när du är i sid- och inläggsläge. För att lösa detta, finns det en hel del olika metoder, men det kräver erfarenhet och lite modifiering i temats designfiler.
Oftast brukar varje design innehålla en index.php (även kallad loop.php, beror lite på hur personen byggt upp bloggen), i denna fil så kan du hårdknacka en h1:a, det betyder att din blogg nu kommer att visa en H1:a på din wordpress blogg's framsida.
Tyvärr kan jag inte posta ett exempel, eftersom min uppfattning är att moderatorerna här är stenhårda med sådant. Därför har du fått ett PM av mig på ett exempel som jag själv gjort.
Två ord: men va?
Innehåller Wordpress-bloggar inga H1-taggar på framsidorna? Det var något nytt. Jag vill minnas att alla teman innehåller H1, H2 och H3s. Sidans logo sätts ofta in i H1:an, rubrikerna på inläggen i H2:an och rubrikerna på dina widgets i H3:an. Titta i källkoden nästa gång :)
Sweely,
enligt Pineberry så finns inte sökordet (triathlon) i H1:an men så här ser det ut enligt källkoden:
<h1 class="blogtitle"><a href="http://www.triathlet.se/">Triathlon – av triathlet August Eriksson</a></h1>
August: din hemsida använder sig av en H1:a!
En sak som kan vara värd att nämna gällande deras verktyg är att det inte fungerar bra med alla teman. Vill minnas att det har med teckenuppsättningen att göra.
Får du fler fel, trots att du faktiskt rättat till i efterhand?
Gjorde nyss en test och den visade igen att H1:an ej innehåller sökordet (triathlon), vet egentligen inte vad jag håller på med om jag ska vara ärlig, sitter och knappar och ändrar och försöker förbättra men det är lätt att glömma bort alla ändringar man gör:o.
Jag vill ju så gärna optimera sidan för sökorden triathlon och triathlet.
Temat jag använder är Atahualpa 3.5.3 och pluginet All in one Seopack och det är i dessa jag håller på att ändrar.
Mottar tacksamt tips på hur jag kan förbättra sidan!
När jag testar sidan med andra program som tex WebSite Auditor så dyker det upp en massa fel men för mig är det överkurs att fixa till dessa fel, vill bara att den ska vara hyfsat ok.
Kommer troligen att uppnå 100 poäng i det där testet snart, iofs på ett väldigt allmänt ord. Jag ville mest se om det ens är möjligt och har verkligen gått in för att nå dit. (hade inte ens hört talas om SEO innan i år) Har pendlat mellan 95-99 poäng senaste veckorna, och det enda som saknas när jag ligger på 99 är fler indexerade sidor hos Google... Men jag ser mig själv som amatör ett tag till:) Mycket jag inte fattar också. Just nu har jag iallafall 244 indexerade sidor hos Google, hur många krävs för full pott på det?
Jag fick full pott på testet en gång, och vill minnas att jag då hade runt 300 indexerade sidor hos en sida. Men det kan vara 250!
Om du känner för det, så kan du för övrigt skicka mig ett mail. Jag hjälper dig gärna :)
Vad som gäller H1 så skulle jag föreslå att du tittar i denna tråd som handlar om ett snarlikt ämne angående H1. För att få rätt på H1 kan det krävas en del kodning i Wordpress vilket tas upp i den tråden. All in one SEOPack kan inte lösa just detta.
Sedan angående Pineberrys seo-analys så har det tidigare påpekats att det är ett helt automatiserat verktyg. Mycket bra förvisso men 100 poäng där är ingen som helst garanti för att en sida kommer ranka bra. Så ta testet som en liten fingervisning om vad som kan behöva tittas till, men att förlita sig på det som att din sida kommer placera sig bra är det inte.
Herr triathlon: felet med din H1:a är att du har en länk bifogad i den. Får du ut länken ur din H1:a så kommer verktyget visa att du faktiskt har en H1:a :)
Ja nåt fel är det ju, men hur f-n fixa till det?
Vill poängtera det Urban säger. Pineberrys program är fantastiskt på många sätt och vis men det är ingen garanti för att en sida kommer att lyckas på sökmotorerna för att man får 90-100 poäng.
Bara för att ytterligare förklara vad jag och Urban syftar på, SEO- analysen är automatiskt genererad (går inte att jämföra med manuell expertis) och tittar på On-page (Google sätter enligt SEO - experter betydligt mer värde på vad som händer Off-page) så tro inte att ni har den perfekt optimerade hemsidan för att ni fått en hög score här.
Se där, nu lyckades jag också efter flera år klättra in i 100 gruppen, vilket kom något överraskande efter sidan inte har arbetats på så mycket det senaste, men det är ju finliret som gäller ibland. Överraskande roligt att hamna på topp 100.
Tackar för verktyget, det är viktigt med snabb feedback ibland och då kommer det väl till pass.