Inte många dagar kvar, är alla regler fastställda nu? Hade varit bra att veta innan tävligen börjar =)
Utskriftsvy
Inte många dagar kvar, är alla regler fastställda nu? Hade varit bra att veta innan tävligen börjar =)
Svaret står två inlägg "upp"...
Citat:
Jim: När spikas de slutgiltliga reglerna etc?
Citat:
Innan eller den första. Blir säkert den första, känner mig något stressad...
Hej hopp!
Detta kommer att bli den första SEO-tävlingen som hålls inom Sverige va?
Jonas
Webbyrå Creo
Citerar Jim...
Så svaret blir: Ja.Citat:
Sveriges allra första tävling inom SEO kommer gå av stapeln den första oktober och hållas här på forumet.
En dag kvar :D. Det är nu vi ska slipa på formen inför tävlingen, den kan bli riktigt tuff tror jag! Vem tippar ni som vinnare?
Jag tippar mig själv som top 5 *Harkel harkel* Man måste ju tror på sig själv :-)
Jonas
Webbyrå Creo
Jag tror att allt beror på längden på tävlingen.Citat:
Ursprungligen postat av agaton
- Kort tävling (3 månader) - den med bästa resurserna för att skaffa inlänkar
- Medellång tävling (6 månader) - den som klarar sig undan sandlådan och har byggt det bästa länknätverket
- Lång tävling (uppåt ett år) - Den som har lyckats skaffa och behålla inlänkar och har byggt den bästa on-site optimeringen kring vart och ett av nyckelorden
Hej!
Röstningen stängs nu ner och sammanställs:
Antal röster: 37
Sammanlagda månader: 245
245 / 37 = 6,6, vilket avrundas uppåt till 7.
Tävlingen kommer alltså att avgöras om 7 månader, alltså den första maj 2007.
Låter jättebra! Sju månader är nog lagom och den första maj är en bra dag :P. Får vi se regler och sökord under natten eller blir det under morgondagen?
Morgondagen, framåt kvällen skulle jag tippa.
Okej. Då väntar jag med att beställa domänen tills dess. För man måste väl köpa domänen efter att tävlingen startat?
Hoppas du inte jobbar ihjäl dig Jim! Tänk på hälsan ;)...
Ha-ha Jim! Det var den mest kreativa tillämpning av en omröstning jag någonsin har sett, och bevisar att med siffror och statistik kan man få till det hur man än vill!Citat:
Ursprungligen postat av Jim Westergren
Men jag är nog ändå rätt nöjd med utfallet ändå. Ska bli kul det här (också).
OT:
Tjena Jim.
Har reggat mig på ditt forum nu, tänkte bara rätta dig lite
I topic ändra följande:
Man får bara tävla med en domännamn och domänen måste registreras efter tävlingen har startat. Tävlingens sökord får inte inkluderas i domännamnet.
Till:
Man får bara tävla med ett domännamn och domänen måste registreras efter tävlingen har startat. Tävlingens sökord får inte inkluderas i domännamnet.
Ändra:
Detta är en ypperlig schans att testa och lära sig genom praktik hur sökmotorerna fungerar!
Till:
Detta är en ypperlig chans att testa och lära sig genom praktik hur sökmotorerna fungerar!
OnT:
Jag tycker 6 månader är rätt realistiskt för en SEO tävling att vara mer än det är lite förlänge, vissa kanske till och med hinner dö innan dess :)
KvickaN
Ok, har korrigerat mina grava språkfel nu :rolleyes:
Jag väntar...
=) 16 18 20
Jag tänkte på det här med att ge oss nybörjare handikapp. Ja tydligen så är det ingen som gillade det. Dock tycker jag det känns schysst för att vi småfiskar ska ha chans mot de stora hajarna som har en massa länkresurser. Men skulle man inte kunna göra så istället då att det finns en deltävling där den bästa nybörjaren får något pris?
Ursäkta att jag kommer med förslag så sent men jag har ej haft möjlighet tidigare och dessutom upptäckte jag den här sajten för några veckor sedan.
Mycket informativ och bra sajt förövrigt :cool:
Nu väntar jag spänt på att tävlingen ska starta. :-)
Blir det "the winner takes it all" ? eller kommer 2an och 3an få nå med?
Jim, kommer du delta i tävlingen?
Eftersom Jim håller i tävlingen så utgår jag från att han inte kommer vara med. Tur för alla andra :DCitat:
Ursprungligen postat av KvickaN
Det stämmer.
Den nya tråden är ute!
http://www.seo-forum.se/seo-taevling...-taevling.html
Jag låser här