Förresten, ska ni börja med att stänga ner gamla konton? Finns två domän hos er jag vill ha och ägaren har ej loggat in på 6 månader.
Förresten, ska ni börja med att stänga ner gamla konton? Finns två domän hos er jag vill ha och ägaren har ej loggat in på 6 månader.
Hur funkar premium? Är det för samtliga sajter på mitt konto eller är det för en?
Två nya stora ändringar:
1. Gratisversionen av N.nu erbjuds nu endast 30 dagar för nya installationer.
2. Ny design för N.nu.
Mer info: http://www.egenhemsida.nu/n-nu-ny-de...installationer
Svar på frågor:
Unbranded (white label) ska man använda när man gör hemsidor till kunder. Inlänkarna man får är något mindre (det ska ju inte synas att det är N.nu) men det är något jag jobbar med att förbättra.Citat:
Har man samma stöd av tex topplistor och annat från N.nu vid unbranded? Eller försvinner det stödet om man väljer unbranded... Vet att n.nu är fantastiskt bra efter egna tester men vet inte riktigt exakt var kraften sitter s.a.s. De initiala länkarna från n.nu ger ju antagligen en ganska bra start i början som man inte vill vara utan...
Det är ett väldigt bra pris för unbranded men vad betyder det för SEO-kraften?
Det är inte den IP som Google tittar på utan vilken IP som finns på serverna där hemsidan driftas. Om du kopplar domän eller subdomän på N.nu så blir det på olika IP-nummer. Ni ska inte hänga upp er så mycket på det, helt normalt att flera tusen hemsidor delar samma IP.Citat:
Om jag gör en hemsida från min mammas dator och får hennes ip, sen loggar in via min när jag ska ändra nåt, kommer ip ändras igen? Kommer google märka? Vi delar samma trådlösa om det är till hjälp.
Ca 2 månader gissar jag på.Citat:
För en. Men du kan få var tredje gratis om du köper för 2 och sedan kontaktar mig.Citat:
Hur funkar premium? Är det för samtliga sajter på mitt konto eller är det för en?
Hej Jim
Med anledning av att det gamla oslagbara rekordet rök och n.nu hemsidan Whey Proteinpulver hade turen att råka få det hitintills ointagliga 900 poäng på n.nu så blev det en snackis på bloggportalen. Men när en sajt från n.nu (Hälsokost Butik)länkar till den diskussionen så syns den inte. Vaffö bläh dä så doh? Rss inställningarna eller ... kan vara bra att vara på förstasidorna ibland även om jag förstår grunden med att inte ha alltför många länkar ut, men å andra sidan så länkar ju RSS kontinuerligt ut till just n.nu.
Sedan så blev det ju också en diskussion om vilka sidor hos n.nu som länkar till sajterna på topp 10 förutom just själva topplistan i sig självt. Vet att du fått frågorna tillsända dig och ställda på nätet.
Hur tänker ni fira av att det rekord som nu inte går att slå överhuvudtaget med nuvarande regler? Blir det stor fest eller bara fantastiska priser?
Så ditt erbjudande, betala för 2 sajter och få den tredje gratis - är det fortfarande giltigt?
Spännande med sidor som fortsättar att utvecklas så länge! De flesta sidor av det här slaget brukar ju dö av, och då försvinner lite poängen i att vara med där... jag älskar n.nu, helt klart en av de allra bästa tjänsterna i det här fältet.
Jag är också nyfiken! Gäller det fortfarande?
Ja, det gäller fortfarande och även framöver. Gör 2 betalningar och skicka ett mail till support at n.nu med info hur du betalade och vilken som är den tredje vill få gratis.Citat:
Så ditt erbjudande, betala för 2 sajter och få den tredje gratis - är det fortfarande giltigt?
Hej jim! är ny inom seo så frågorna kanske är lite dumma. Förstår inte riktigt hur det funkar med n.nu när det gäller seo..
Driver tex en klock butik och rankas dåligt med huvudsidans domän men om jag öppnar en ny sida hos n.nu med tex klockor.n.nu alltså sökordet som domän och länkar till min huvuddomän kommer jag att rankas högre upp på min huvuddomän?
hoppas du förståg nu vad jag menade!
Tack på förhand!
?
ingen svar varken från supporten på n.nu eller här på forumet?
Nu har jag ingenting med N.nu att göra, men det där är väl knappast en fråga som hör ihop med vanlig kundtjänst av en tjänst?
Hur som helst, nej. Din huvuddomän kommer inte att ranka högre per automatik om du startar en sida hos n.nu och länkar till huvuddomänen. Om du däremot bygger en bra sida hos N.nu som dessutom får bra och relevanta länkar så är det sannolikt att en länk till huvuddomänen har en positiv effekt, men förvänta dig inga mirakelplaceringar på grund av en länk.
1/ Vilka stödsidor har "Unbranded"? Hur skulle du vilja skilja kraften på stöd en sida unbranded får jämfört med n.nu?
2/ Vilka överväganden har gjort att n.nu valt att ha alla bilderna på en separat domän i stället för att de ligger på varje sida? Inte helt ovanligt förvisso men jag förstår ärligt talat inte varför. tex n.nu loggan hos todaysweb ligger på staticjw.com/n/images/logo/logo-200.png
N.nu är bra och ofta intuitivt att förstå på flera sätt, men här går jag bet.
Väldigt bra vägledning.