Lägger till crajs bidrag till topplistan imorgon.
Nu ska jag sova :)
Utskriftsvy
Lägger till crajs bidrag till topplistan imorgon.
Nu ska jag sova :)
Härligt! Sov gott! =)
Min erfarenhet från interesting.org (de belönade idéer på den gamla goda tiden) var attCitat:
Ursprungligen postat av whyld
de drog c:a halften av belöningen till skatt+arbetgivaravgift om man var privatperson.
Var du firma skickade du bara faktura på belöningsbelopp +moms :D
Jag blev firma direkt...
Sen tar iofs skattmasen runt hälften av dig i ändå i slutändan, men man får göra avdrag för en hel del innan dess.
Hur prylar hanteras vet jag inte.
Från http://www. seo.se/blogg/?p=206Citat:
Vi kommer på 6:e plats och har spenderat 5 minuter på marknadsföring av det ordet :-)
Men det är inte en ny domän vilket gör det enkelt.
Nu blir det ju nästan så att man vill läsa Hans blog, för att se vilka nya utspel han har hittat på :) .
Ungefär som att bojkotta en gångtävling och springa loppet istället med anledning av att man inte vill ha arrangörens nummerlapp med reklam...
Det var roligt formulerat.Citat:
Ursprungligen postat av jon
Jag har nyligen registrerat domänen oribium-seo.se och anmäler den härmed till tävlingen.
Godkänd och upplagd. Snygg textpositionering i huvudbilden.Citat:
Jag har nyligen registrerat domänen oribium-seo.se och anmäler den härmed till tävlingen.
Vi har nu 36 tävlande, vi behöver minst 50. ;)
Någon mer än jag som har försökt sig på att kommentera blogginläggen där? Varför har man en kommentarsfunktion när man aldrig släpper igenom kommentarer?
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt Johansson
Jag vill delta med sidan www.seo-sm.nu!
Det roliga med SEO.ses gnäll är att de nu inte kan starta en SEO-tävling nästa år. Iaf inte där de kräver backlinks :D
Ja, det kan man ju undra.. Fegt.Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
Kul med fler tävlanden!
Om någon av er här registrerat ett konto så att ni kan kommentera kan ni ju peka ut att han bör kolla upp Aolstalker. Jag hade inte intrycket att det var AOL som han skrev utan snarare en helt annan aktör, men jag ids inte kolla upp det.
Visst har du rätt i det Hans99, här är lite mer information i en tidigare tråd
Lägg gärna till Bladhet.se också i listan ;)
Intressant data i alla fall var det. Man får hoppas att de flesta snart har en vettig skärmupplösning så att vi som ligger mestadels topp tio kan få lite fler läsare :o
Det här e ju helt sjukt.. Snart 500 inlägg i denna tråd :) whoohoo!
Ska bli spännande att se vem som är da´h pimp på svensk seo.
hmm. hur lång tid tar det om jag skaffar nya länkar innan google märker det? är det annorlunda i tävlingen för att alla startade på samma villkor?
Det går rätt fort, men det är sådana här tävlingssammanhang som man märker hur långsamt det ibland går innan en ändring slår igenom hos Google.Citat:
Ursprungligen postat av j0han
Jag kan dock inte se någon skillnad bara för att det är en sökmotoroptimeringstävling. Men det tar åstinstone 3 dagar innan nytt material slår igenom i resultaten och faktiskt ytterligare en dag innan det materialet listas i träfflistan hos Google (med en site:-sökning).
Ni får ursäkta om jag är osammanhängande, men jag har just kommit hem från Internetdagarna där jag har pratat SEO och minglat.
Passade också på att göra lite reklam för tävlingen (förstås).