OK, det har tagit tid att få ändan ur vagnen men nu är det dags.
Anmäler sponsra.com till tävlingen
Utskriftsvy
OK, det har tagit tid att få ändan ur vagnen men nu är det dags.
Anmäler sponsra.com till tävlingen
Den listan som hittintils har funkat bäst och som i princip aldrig har fel är seosm.se/toplistan.asp. Visst, det kan ju vara skillnad eftersom den inte uppdateras i realtid men i övrigt funkar den oerhört bra.
Så kolla den.
Back on top again. Och det trots väldigt lite jobb...
Jag kollar who-is som rutin och såg att det stod "Expires 01-oct-2016", här satsas det, hehe.
Sidan är godkänd och upplagd. Vi fattas bara 9 för att nå 50 tävlande.
Min topplista fungerar likadant alltså gör sökningarna som står i första posten i denna tråd och räknar bara tävlingsdomäner, men servern som utför sökningen står i USA så det är därför det diffar mot när man söker från Sverige. Jag har dock topplistor för övriga större sökmotorer och dom stämmer vad jag vet hela tiden :) ... det är dock inte tävling för övriga men kan ju vara kul att se hur det går i dom i alla fall.Citat:
Ursprungligen postat av agaton
www . seokontroll . se
Vi snackade om att det kommer bli skillnader för att mitt tävlingsbidrag inte ligger hostad i Sverige eller har ett .se domännamn. jag har fått samma resultat på mina sökordplacerigar google.se från Grekland som ni listar mig under i seosm resultatlistan...
Det verkar inte vara någon större skillnad på var sidan är hostad eller domännamnet, inte för att jag litter etta direkt men jag jobbar inte heller ett dugg på mitt bidrag de senaste 3 veckorna så... när jag får tid kommer jag kanske kunna motbevisa dessa resultat.
Jag trodde Jims baktanke med felstavningarna var att just plantera en tickande PR-bomb för att se ifall man *kan* välta Googles stavfelskorrigerare :cool:Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar
Men jag kanske ser mönster som inte finns.
söker man på
aftonbladhet får man 42 000 träffar (vid lunch idag 35 000)
internetvärd får man 33 900 träffar
Skrämmande, inte sant? Jag satt i ett seminarium tillsammans med Googles skandinaviska VD Johan Kinnander förra veckan, och visade upp de där siffrorna (som då var något lägre).Citat:
Ursprungligen postat av MattiasN
Haha.. Diskutera tävlingen med en motarbetande kraft, det kan väl inte vara så smart? ;) Tänk om de börjar ändra tävlinens sökresultat manuellt! (OOOh vad troligt...)
Lite halvt skrämmande...
Vad tror du att jag hoppades på? :pCitat:
Ursprungligen postat av agaton
Äh. Google gillar sökmotoroptimeringstävlingar lika mycket som vi tror jag, även om jag just nu inte gillar ställningen.
Intressant att se... stora skillnader mellan google, msn och altavista.
Citat:
Ursprungligen postat av webstyle
Är det något fel på ställningen just nu? Det kan jag inte se. :)Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
Nå, det var ett ryck vid 7-tiden i morse som nog var något fel, men annars ligger vi ju tight tre stycken i topp - mest intressant blir att se vem som får in bästa stöten på nyårsafton/nyårsdagen, och vem som eventuellt satsar ett par timmar för sent. Vi kanske åker dit alla tre då.
/Bengt
Hur kan jag ligga på plats 4 med 23 poäng? Det är frågan. Jo, jag jobbar hårt eftersom jag är nybörjare. Det kanske inte håller men jag ska kämpa mot dom stora grabbarna. Jag ger mig aldrig!
Bra Jerka, stå på dej, visa dom att du e kung??
Tjoo
Ligger just nu i topp!! Ibland är googlebot bussig! Men jag vet att:
Efter regn kommer snö !!
Efter snö kommer slask
och efter slask blir det brask
då gäller det att ha brasklapparna på
:)
Den här veckan har det varit väldigt mycket upp och ner. Nu är jag tydligen på väg upp igen på vissa ord, medan Nikke mfl är på väg ner. Och som du säger- du ligger i delad ledning Jerkasmarknad.
Men det är LÅÅÅÅÅNGT kvar!
Ja det är ett jäkla hoppande i listorna. Ena dagen på plats 10, sen någonstans i mitten med 2 poäng :( och sen upp igen. Det här är väl nästan det närmaste man kommer känna sig som en jojo :D
3 månader sen kan vi börja prata, resultaten nu är inte riktigt säkra.
Det kanske "luktar illa" att ens fråga ;) - Men vilka regler gäller egentligen avseende själva optimeringen? (Förutom de grundläggande regler för deltagande som Jim skriver i första inlägget)
Har några avgräsningar i övrigt gjorts beträffande BlackHat-tekniker, länkköp etc?
Det har skrivits en del förklaring till vad som gäller efterhand i den här tråden, så tyvärr behöver du läsa igenom alla inlägg. Det kanske skulle behövas en sammanställning av just sådant som hör till regler och deras precisering?Citat:
Ursprungligen postat av rundkvadrat
/Bengt