Jag har gett upp det hoppet. Löste det genom att länka till server-adressen istället.
Utskriftsvy
Jag har gett upp det hoppet. Löste det genom att länka till server-adressen istället.
Analytics och idn funkar utmärkt. Man måste bara ange punycoden...
Har märkt att mina IDN-domäner får olika PR på xn-adressen och åäö-adressen.
Jag märkte precis samma
xn--lnakuten-9za . se har fått PR4 men lånakuten . se
har PR0?
Vafför blire på de vise?:confused:
För att xn--lnakuten-9za.se har 200 inlänkar och lånakuten.se har 0 ?Citat:
Ursprungligen postat av Lånakuten
Det går ju inte att lägga upp en länk till lånakuten . se med ett å såvitt jag vet?
modrewrite 301 kanske gör susen?
Jag vet inte riktigt hur det fungerar men mod 301 från vilken domän till vilken?
Finns ju ingen fysiskt existerande domän som heter lånakuten .se, den heter ju xn--lnakuten-9za.se i webhotellet, så hur tusan redirectar jag då?
Pls help...
Vill någon hjälpa mig att fixa till den här domänen så den fungerar som den ska och kan skjutsa upp den en bit så betalar jag gärna en slant.
Har själv inte många sekunder över till sajten just nu, med en 5-månaders baby hemma.
Gör en fil som heter .htaccess och skriv den här raden i filen:
[I]Redirect 301 / www. lånakuten.se/
Lägg sedan filen i rooten (längst ner där du lägger index.html och de andra filerna för hemsidan)
Det bör fungera och gör det inte det så är det bara att ta bort .htaccess-filen igen.
Sen förstår jag inte vad du menar med att det inte går att länka?
<a href="http://www.lånakuten.se/">Lånakuten</a>
eller?
Tack för hjälpen, jag ska testa det!
Jag har provat att i några länkkataloger försöka lägga in länken som "lånakuten . se" men då blir det alltid felmeddelande att länken är felaktig och då går den inte att lägga in.
Har även testat att lägga in länken med "å" i blogg men då blir adressen www. l%n%kuten.se och klickar man på den så kommer man till en error-sida.
Därav har det mest bara blivit xn--lnakuten-9za . se
Ska prova det du beskrev
Okej förstår nu vad du menar. De flesta kataloger använder phpLD som inte stöder åäö som standard. Men skapar du dina egna länkar på dina egna sajter så finns det inget som hindrar dig från att använda åäö. Är som sagt vissa script som inte använder "rätt" teckentabell. (browsers och google förstår i dagsläget hur de ska tolka åäö)
En liten dum fråga till bara. Är det inte xn--lnakuten-9za som ska sättas i .htaccess-filen då det är den som rankar PR4 och den andra 0.Citat:
Ursprungligen postat av Virre
Jag har förstått att man flyttar över rank och länkar iochmed en sådan fil, men blir det, enligt din beskrivning, lånakuten som anges som huvuddomän eller xn--lnakuten-9za?
Nej. Framför domänen står det ett / som är din nuvarande adress. IDN adressen visar att det är den adressen som du har flyttat till från / och vill därför ha länkkraften dit.
Jag testade att lägga den där filen .htaccess i rooten på en annan domän, men då kom det upp en errorpage med fel 403:14?
Efter en googlande verkar det som att man INTE kan göra en 301 redirect på IDN-domän då htaccess INTE kan hantera åäö :confused:Citat:
Ursprungligen postat av Virre
Jag har aldrig behövt göra en redirect av IDN-domänen. De program som kan hantera IDN-domäner fixar domänen själva och de som inte kan hantera dem använder den andra versionen av domänen.Citat:
Jo, men det var inte mitt problem. Problemet är att Google räknar den som 2 olika domäner och den ena har fått PR4 men den andra PR0, kanske även räknas som duplicate content med 2 olika adresser, därav vill jag "slå ihop dem"
Det tar ett tag men Google fixar även det. Min miljöbil's sida är registrerad som xn--miljbil-d1a.info i Google's alla verktyg men efter ett år nu så verkar de fått kläm på att sidan heter miljöbil.info och indexering och verktygen har börjat bli mer och mer korrekta. Kommer nog ta Google ytterliggare några år innan allt fungerar tillfredsställande.Citat: