Det står faktiskt tydligt att domänen inte får innehålla några av tävlingens sökord. Så ja du har nog köpt dina domäner i onödan :( såvida du inte kan använda dem till annat än tävlingen. Knepigt dock om Jim har godkänt tidigare.
Utskriftsvy
Det står faktiskt tydligt att domänen inte får innehålla några av tävlingens sökord. Så ja du har nog köpt dina domäner i onödan :( såvida du inte kan använda dem till annat än tävlingen. Knepigt dock om Jim har godkänt tidigare.
Självklart. Nu har jag fixat länken.Citat:
Ursprungligen postat av Jim Westergren
Nej vänta lite här. Bladhet är inget ord som är samma ord som sökorden. Men Dagbladhet är.Citat:
Men Jim, tidigare godkännde du min domän bladhet.se. Har jag köpt en domän som jag inte får använda nu?http://www.seo-forum.se/../images/smilies/confused.gif
Hoppas ni förstår, vet inte hur jag ska förklara mer.
Tycker det är tillräckligt tydligt. Dessutom är det ju du som godkänner domänerna.
:)
Hur ställer sig dagstidningarna till dom felstavade orden? Såg att dom diskutera det på wn.
Precis. Kan man något om seo borde man veta att det är hela nyckelord som Google i första hand letar efter.
Jim is the boss, the man and the owner.
Inga fler SEO-proffs som ska vara med?
Kanske ;) Jag har enbart skrivit en blogg post so far... men vi får se till helgen kanske jag smäller upp någonting :)Citat:
Ursprungligen postat av agaton
Jag har ju redan fått en länk från dig Agaton så jag kommer nog joina (tror jag) har ett par stycken som jag vill få med mig också.
De första resultaten börjar synas på den mest aparta söktermen aftonbladhet. Ännu inga träffar från Google.se men väl på en massa direktsökningar på olika datacenter som t.ex. http://216.239.57.147/
Det är en bloggpost av Agaton, den här forumtråden och förvånandsvärt anonym wordpress-blogg som listas. Inga tävlingsdomäner ännu med andra ord.
Tillägg: och nu en timme senare syns även resultaten från Google.se.
i'm in :cool:
hobbyneger.se
Mitt tävlingsbidrag kommer att vara cnova.se
Jonas
Webbyrå Creo
Bidrag till tävlingen searchengineoptimisation.gr
Lycka till alla andra
Tycker konceptet med "varumärkessnylta" på bekostnad av kända dagstidningar är lite tveksamt faktiskt. Vore bättre med helt andra ord som inte alls är någon felstavning på kända ord. Risken finns ju att tidningarna med snarlika namn kan bli riktigt sura och det är kanske inte det man vill med en SEO-tävling.
Maccke - Jag tror i själva verket att detta är något av Jims avsikt med tävlingen. Hur kan man delta utan att reta upp tidningarna?
tillägg förtydligande: Det kommer att vara en konst att skapa bra innehåll utan att snylta på varumärkena. Men det går. Det är jag övertygad om.
Det är väl kul att retas, bara det inte kommer bli problem... aftonbladet kanske skulle delta med en felstavning...
Gaahh, va seeega loopia är med min domän... :P
Ny sponsor!
..............Citat:
Midas.nu sponsrar tävlingen med att ge en ny oöppnad MP3 spelare, en så kallad "Rio Carbon 5GB Player" till andraplatsen i slutfinalen.
Ny sponsor!
............Citat:
Lilon.se sponsrar tävlingen genom att ge 1000 kr till 2:a platsen och 500 kr till 3:e platsen. Detta gäller om det blir minst 30 deltagare i tävlingen. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.
Kul! Men jag ser ingen länk till tråden i början av sidan enligt regel 3. Korrigera så är du uppe!Citat:
Bidrag till tävlingen searchengineoptimisation.gr
Lycka till alla andra
Mitt erbjudande om länkbyte är nu uppsatt i öppningstråden.
Kul med SM i SEO!
Här är mitt bidrag: seoett.com :)