Hejsan,
Jag ansluter mig till tävlingen med slumpen.se
Utskriftsvy
Hejsan,
Jag ansluter mig till tävlingen med slumpen.se
Nu ligger pwnd.se upp!
De är upplagda
.......
Jippi!
Jag leder på alla ord ;)... Nu blir det bara att jobba vidare. Antagligen kommer väl Nikke eller någon annan gå om på vissa ord snart men man kan ju vara glad så länge :D
TomZ har ett bra nätverk ser det ut som. Morgondagens serpar kommer att innehålla många sajter som länkar till seoett.com
Över huvud taget ser det ut som om etablerade bloggar tar över i resultatlistan just nu. Agaton är otroligt kreativ i sitt länkande och en av hans äldre tävlingsdomäner, hans svenska blogg samt hans Google Notebook (!) listas rätt bra i serpsen.
Själv är jag ordentligt nertryckt i skoblocken, men tröstar mig med att jag har bestämt mig för en försiktig attityd i mitt länkbyggande och att jag snart kommer igen!
Tillägg eftersom Agatons inlägg kom emellan Snyggt jobbat Agaton! Det jag skriver om ovan är en koll på det datacenter som hittils har varit väldigt relevant för nästkommande dags resultat.
64.233.161.107
Ja, där listas ju inte direkt min sida bra. Å andra sidan är det den gamla versionen av min sida som är cachad, så vi får se.
Man kan ju alltid hoppas att man rankas lite bättre än på den där med min officiella tävlingsdomän :P
TomZ bidrag ser riktigt bra ut. Överlag ser många av de nya sidorna bra ut.
Visst gör de! Jag får skärpa mig.Citat:
Ursprungligen postat av agaton
Nu ser jag dessutom ungefär samma resultat från Google.se.
Testa förresten en link:-sökning från live.se på seo.se:s icke-tävlingsbidrag (och använd cache-länken).
Kan vi inte avsluta tävlingen idag?
;)
Hej!
Nu kan alla deltagare se hur dom och andra ligger till i tävlingen och även hur alla tävlingsdomäner placerar sig i övriga stora sökmotorer. Jag har laddat upp rankingrapporter på tävlingens nyckelord för alla tävlingsdomäner.
Rapporten innehåller resultat från Google.se, Google.com, MSN.se, MSN.com, Altavista.se, Altavista.com, Yahoo.se, Yahoo.com.
Google.se rapporten har tillägget sökning på svenska.
Jag kör rapporter på alla domäner som finns med i första inlägget 1 gång / vecka från nu.
Rankingrapporterna hittar ni här: http://www.webstyle.se/soekmotoroptimeringstaevling/
Edit: Rapporterna visar bara top 10. Den kan visa fler resultat men jag tycker bara att topp 10 är intressanta.
Snyggt Webstyle!
Men ändra din signatur.
http://www.seo-forum.se/seo-taevling...ling-7.html#65Citat:
Ursprungligen postat av Jim
Tillägg: Jag utnyttjade mina magiska krafter till att ändra den åt dig. Hoppas att du tycker att det är OK att den ny går till dina rankningsrapporter istället.
Tack Nikke. Klantigt av mig att missa det.
Känns ju lite halvkonstigt att jag igår förmiddag hade min sida på förstaplatsen i Google på alla ord, med den "nya" versionen cachad (den som jag lade upp den 2/10) men att det idag bara är min gamla version av sajten, den utan undersidor, som är cachad.
Någon som har svar på varför det blir så här? När man söker på "Internetvärd" så ligger dock min "nya" sida cachad, fast startsidan :S...
Lite konstigt faktiskt.. Den verkar inte vara chachad på andra datacenter heller.
Jag har inget svar, men jag har noterat att Google sedan den sista toolbar exporten gjordes verkar göra det jag kallar "struktur-spindlar", d.v.s. den verkar (tillfälligt gissar jag) mindre fokus på nytt material och har i stället verifierat själva "länkinfrastrukturen" på sajten och följt upp vilka gamla sidor som uppdaterats.
Säg att det datacenter som du såg är den som får indata från en sådan strukturkontroll och inte medierar det vidare innan det är klart?
Vi ligger t.ex. femma på GI-metoden, som är ett ämnesområde som vi testkör vår nya betastruktur på, vilket jag tror är en korrekt position med vår nya struktur för GI och viktminskning men det gäller just bara ett datacentre (tror jag) och Google djupspindlar oss för fullt fortfarande. Övriga datacentre ligger vi sexa på.
Kollade på cached.it den 4/10 och idag. Otroligt konstigt gjort av Google. I onsdags hade jag minst sex sidor indexerade och högst sju. Idag minst en och högst två...
Varför?
Lite otäckt nästan?
Man kan bli paranoid för mindre.
Hoppade på onsdag kväll natt, än har jag inte sett röken av min sida på google men snart får vi hoppas mina länkbyggare strategier ger resultat. Men som jag skrev i bloggen det är lite grann David mot Goliat :)
Jag tycker det är rätt kul att vara enda tjejen som är med. eller är det fler??
/A
Edit: Jag vet inte vad jag sysslat med idag. Hittade inte min sida och trodde den fortfarande inte var indexerad, men nu ser jag ju att jag leder på flera ord..
Jag tror att det kan vara en ganska stor konkurrens fördel att tidigt ha en mycket bra länk. Så att man tidigt blir indexerad och så att säga får en längre tävlingsperiod.
Hej alla,
jag går som glad amatör in i tävlingen med www. seo-skolan.se
\Anders
Det är ju ganska smart att välja något som "seo-skolan". Då kan du ju ha nytta av sidan efter tävlingen också.
Det hade varit jättekul att delta, men tid finns inte och dessutom är det formellt minst sagt olämpligt om jag dessutom skriver om det.
What f? Kolla in denna screenshot av Googles sökresultat när man söker på "Expressn". Google har cachat både min "gamla", oupdaterade sida, och den nya.
Wierd?
Skumt, men intressant.
Ev. kanske du skulle kunna hamna i den här situationen med två länkar som terminerar till samma sida men med olika URL:er.
T.ex. med ett extra < i länken som Apache sedan hanterar bort. En escape i url:en ska till och störa och lägger Apache eller liknande till?
Google verkar ju ha somnat om och indexerar inte mina sidor för tävlingen.
Har någon tips på hur jag skall få et att sätta lite fart, vet att det kanta låååång tid men det kanske finns praktiska tips helt enkelt??
Verkar även som att bloggarna får mer uppmärksamhet av google än handgjorda webbsidor som dom jag typ producerar, är det verkligen rätt att det skall vara så??
Ha en underbar helg...
Michael
Era sidor kommer nog upp när som hälst nu. Jag trodde det var nått fel när min sida inte indexerades men den kom upp igår och rakt in på förstaplatsen. Se bara till att ha några vettiga inlänkar. Kanske kan vara passande och kolla så ni inte har exakt samma titel och description som någon annan tävlande så G rensar er för duplicate content. Mer hjälp än så får ni inte av mig, det är ju trots allt en tävling. =)
Spagetti, anledningen till att bloggarna kommer högt upp så här i början är dels för att Google gillar bloggar och dels för att många av bloggarna redan är inarbetade.
Sneaky, jag är inte orolig för att min sida inte blir indexerad utan för att Google indexerar så konstigt. Ena dagen är alla sidor indexerade och jag leder, dagen efter är en sida indexerad och jag ligger långt ner i SERPsen...
Vore konstigt om dem som tävlar ger dig bra tips, så du får det av mig istället:Citat:
Ursprungligen postat av spagetti
Länkar! LOL
Ha ha :)Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Nej precis. Det sämsta du kan göra Agaton är att registrera bloggen i någon katalog första kvartalet. Glid över till:
http://www.mattcutts.com
, och skapa några kvalitetsinlänkar med XSS istället.
Så har även jag knåpat ihop ett tävlingsbidrag. Bidraget hittar ni på www. seosm.se.
Kommer i första hand att testa en del tekniker och hoppas kunna dra lite nya slutatser om Google under tävlingens gång.
Bidraget kommer även att ha en topplista (såg att något annat bidrag redan hunnit med detta :) ) som kommer att uppdateras ca 10 ggr per dag, med start på Tisdag (Topplistan finns ute redan nu på www. seosm.se/toplistan.asp men uppdateras inte regelbundet ännu). Verktyget sorterar bort domäner som inte är med i tävlingen och använder det första inlägget i denna formutråd som utgångspunkt. Det kommer även att finnas historik där man kan se resultatutvecklingen dag för dag.
Är det några fler som har hunnit få länkbeten på plats redan?Citat:
Ursprungligen postat av Bernt Johansson
Hur hanteras subresultat. Exempelvis expressblad har ett subresultat på sökningen för Sökmotoroptimeringstävling.
Ger det poäng för bägge eller räknas domänen 1 gång per sökning?
Jim,
Anmälning till tävlingen: seosm.net
Jimpa posta tidigare att bara det högsta resultatet räknas om man har flera sidor på samma sökordCitat:
Ursprungligen postat av webstyle
Jag tycker att det verkar rätt uppenbart att Google glatt trycker upp nya resultat väldigt högt i Serpsen så här i början. Jag hittar till och med en sida som egentligen bara länkar in till de senaste tre blogginläggen på min Carnaby-blogg hyfsat högt upp.
Mina sidor var rätt snabbt inne i resultaten, men syns knappt alls till just nu, liksom andra tidigt indexerade sidor.
Jag tror stenhårt på uppdatering och ständigt nya länkar är metoden som gäller i den här tävlingen.
En annan sak som jag har lagt märke till hittills, är att det ännu så länge inte är särskilt stor skillnad mellan de olika sökorden. Nya sajter trycks upp i resultaten allteftersom de indexeras, och det verkar som om Google snällt indexerar alla undersidor i samma takt som de hittas.
Ska bli spännande att se hur många resultat vi gemensamt kan få ihop till på tävlingsfraserna...
ah sorry nikke,
Tack för att du korrigerade min amälning. Jag som har läst igenom reglerna ett antal gånger....aja...:o
fruktsallad.com vill vara med snälla snälla snälla!
Sök a.k.a soek.se anmäler sig till tävlingen...
Tror allting är fixat nu så jag kan anmäla mig.
Min tävlingsdomän är: seopp.se
OBS: http:// www. innan...
seosm.se, seosm.net, fruktsallad.com och seopp.se är godkända och inlagda!
Eftersom det är domänernas rankning i sökresultaten och inte själva positionerna på sökresultaten som räknas så räknas bara 1 resultat.Citat:
Hur hanteras subresultat. Exempelvis expressblad har ett subresultat på sökningen för Sökmotoroptimeringstävling.
Ger det poäng för bägge eller räknas domänen 1 gång per sökning?
Hajsan vill anmäla mig med domänet onlymyseo.com .:p
26 godkända anmälningar hittils :) Och med terLags sida så är det 27 :P
Det tror jag med. Den här tävlingen kommer bli intressant från start till mål!Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist