soek.se och onlymyseo.com godkända och tillagda. Nu 28 godkända tävlingsdomäner.
Utskriftsvy
soek.se och onlymyseo.com godkända och tillagda. Nu 28 godkända tävlingsdomäner.
Då blir det 29 snart :) jag anmäler min sida bloggarna.nu
Detta ska bli intressant.
Är den först godkänd och senare diskad????Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Idag ser det äntligen ut som om det finns lite diversifiering av resultaten!
Jag ser olika ledare på alla de fem nyckelfraserna!
Spindel! Jim har sagt att domänen bladhet.se är OK. Men du kan inte bli accepterad som tävlande förrän du uppfyller de övriga kraven. Sajten är ju tom än så länge.
Hej!
Såg att Bernt Johansson hunnit före mig med en topplista men lägger upp min också. Innehåller också topplista för varje sökord. Uppdateras var 4:e timme.
seokontroll.se/aftonbladhet/aftonbladhet_rapporterar.html
Det dök upp en del roliga tjänster här i början om rapporter på deltagandes ranking i de olika sökmotorerna, men sedan då????
Skapa en service som uppdateras, det är ju lite irriterande när folk tappar lusten på sån kosmetika och man lägger bookmarks!!!
Rensa rensa rensa
Michael
Jag skrev ju att rapporterna skulle uppdateras 1 gång / vecka. Den uppdaterades i morse så nya rapporter finns att titta på nu. Klicka på länken i min signatur.
Jag är inte fullt ut klar med mitt verktyg. För tillfället uppdateras det var 4:e timma med början ca 07:30 varje dag.
Det som saknas är nedbrytning per deltagare samt bättre historik.
Nya bidrag läggs till löpande.
jag måste faktiskt ge beröm till Bernts rankningverktyg. Underlättar helt klart. Riktigt nice =)
Hej Jim,
Anmäler mig härmed i din seo-tävling med sidan webbmagazinet.se - ska bli kul och intressant.
Mvh, Karin
Jag är mycket nöljd men har inte kunnat uppdatera mina sidor eller länkar i helgen.... Grrrrr genomsnittlig 10 är inte dåligt för en amatörCitat:
Ursprungligen postat av webstyle
Nu ligger min server nere med så traffiken får man nog glömma idag, maintenance maintenance maintenance... vad trött man blir
Ahhhggghh
Det behövs minsann fler tjejer i denna mansdominerade skara :)
Och sen en fråga.
Jag undrar vilken av dessa toplistor som ger ett rätt resultat. Jag blir jätteförvirrrad och kanske har jag hamnat i sandboxen , för jag försvann från en lista.
Mvh Agnetha
Hej Karin,Citat:
Hej Jim,
Anmäler mig härmed i din seo-tävling med sidan webbmagazinet.se - ska bli kul och intressant.
Mvh, Karin
webbmagazinet.se är godkänd och nu tillagd på listan!
Jag är rätt övertygad om att mitt verktyg gör det den ska. Dessutom hämtar jag resultaten från Googles SERP, alltså inte via Google API, som kan visa lite varierande resultat.Citat:
Ursprungligen postat av Agnetha
EDIT: Nu sker automatiska uppdateringar cirka var 4:e timme. Om ni saknar något bidrag i listan beror det antingen på att bidraget ännu inte finns med bland top 100 vid en sökning på Google, eller på att det nyligen har blivit godkänt av tävlingsledningen (läs: Jim) och att jag inte hunnit med att uppdatera listan över godkända bidrag.
Jag ser nu att min lista inte visar rätt, den läser av den google-url som sökordet är länkad till i första inlägget i denna tråd så det har antagligen att göra med bearbetningen av data. Försöker rätta till det.Citat:
Jag undrar vilken av dessa toplistor som ger ett rätt resultat. Jag blir jätteförvirrrad och kanske har jag hamnat i sandboxen , för jag försvann från en lista.
Orden har inte en konkurrensutsatt historia så ingen av er lär bli sandboxad. Jag tror SERP-resultaten tar ett tag på sig att stabilisera sig. Undantaget är bara de som blivit inlänkade från sidor med trust, men där tar det ju också tid innan Google hinner hitta dem.Citat:
Ursprungligen postat av Agnetha
Kan ju vara bra att veta. Jag ligger bra till idag i alla fall :)
Mvh Agnetha
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt Johansson
Jag skulle strunta i SERP:arna det första kvartalet och inte stressa upp mig särskilt över dagliga uppdateringar och istället satsa på att bygga och marknadsföra ett länkbete på sajten.
Jag menar hur lätt kan det vara att få länkar till till en tävlingssida? Men publicera lite komiska teckningar, udda videos, en pingtjänst för bloggar eller vad som helst något så när användbart och du kan snabbt få länkar.
Sedan ska man givetvis inte lura kataloger eller andra på det sättet utan vara ärlig med vad det handlar om.
Jag länkade förövrigt in Anton från vår populärvetenskapliga artikel om tävlingen så det ska bli intressant att se om det löser hans indexeringsproblem.
Nästa år tänker jag försöka sätta av tid för att vara med i en tävling också. Då har man hunnit lärt sig av er också :-D
[QUOTE=Agnetha]Det behövs minsann fler tjejer i denna mansdominerade skara :)
Hej Agnetha, ja jag tycker nog det också :D. Det ska bli spännande att se hur det går.
Mvh, Karin
Apropå indexeringsproblem:
Google strejkar och vill inte hälsa på några av mina svenska sajter. Sista besöket på någon av mina sverige-hostade sajter var den 3 oktober. Åtminstone inte enligt sitemap-verktyget. Till och med Agatons del.icio.us-sida indexeras oftare än mina sajter just nu.
Nikke // surar, och det har inte bara med tävlingen att göra
Japp vi såg samma sak ett tag. Började ungefär samtidigt. Det ser ut som att Google gör en hel del djupspindling just nu. Jag tror de började ett kvalitetsarbete för några månader sedan vilket nu kanske går in i en lite mer intensivare fas.
Släppte för några dagar sedan.
Har tittat lite på mitt verktyg som räknar resultatet i tävlingen
url: seokontroll.se/aftonbladhet/aftonbladhet_rapporterar.html
Det märkliga är att när jag kör samma script på min dator mot adresserna:
Sökmotoroptimeringstävling
Aftonbladhet
Expressn
Svenska Dagbladhet
Internetvärd
och exakt samtidigt samma/likadant script på servern så ger Google olika resultat.
Servern står i USA så det verkar som att man får olika resultat på samma url trots att variabeln hl=sv.
Jag får dock samma resultat på bägge ibland, det kanske är Google som flippat ur för tillfället.
Nån som har nåt bra svar på varför man får olika resultat trots att url har variablerna: hl=sv&meta=lr%3Dlang_sv
Jag vill anmäla min sida expressbladhet.se
Hmm. Mig indexerar google för fullt. Senast igår. (stats uppdaterar kl 03 på natten så google kan ja ha besökt mig idag med.)
Sen, det vore roligt att sammanställa all fakta här. Åtminstone försöka och se om vi kommer fram till några nya slutsatser. Det finns ju stora möjligheter för det menar jag.
Ja de sprang på oss men tog inte de nya artiklarna. Istället verifierade roboten strukturen. TR som rullar ut allt mer tror jag :)
Nu är det tillbaka som vanligt.
Måste helt enkelt be om ursäkt för mitt tidigare påstående. Efter att ha läst inläggen från hans99 har jag grävt lite djupare. Google strejkar inte. Tvärt om snarare.
Av 11087 sidvisningar på min huvudsajt idag står Googlebot/2.1 för 619 sidhämtningar och Mediapartners-Google/2.1 för 196 sidhämtningar. Men inte hämtar Googlebot något nytt material för det!
Nu ser jag att de har hämtat en del nytt från andra sajter jag sköter, men från tävlingsdomänen har fortfarande bara två sidor hämtats, nämligen roten och sidan som är optimerad för sökmotoroptimeringstävling.
Tillägg: Måste bara lägga till att av de drygt 11000 sidvisningarna från den där sajten igår kom 4000 från besökare utan javascript, och de allra flesta av dessa 4000 sidhämtningar kom spindlar av en eller annan sort. Den sjukaste av dem alla måste vara Sensis Web Crawler (sensis.com.au) som hämtade 392 sidor. En australisk miljövänlig sökmotor som inte klarar av sökningar som innehåller å ä och ö.
Idag har jag gett min tävlingssida lite nya länkar, både från tidigare indexerade sidor och från ganska nya sidor som Google inte besökt mer än två gånger tidigare.
Ska bli kul att se hur lång tid det tar den här gången innan dessa länkar indexeras.
I övrigt har jag märkt att Yahoo har hittat inlänkarna betydligt snabbare än MSN...
Ny sponsor:
.................Citat:
Kul och se att det finns fler "tool-byggare" i tävlingen, en vecka efter mitt första verktyg passar jag på och släppa mitt andra för att hålla intresset vid liv, denna gången blev det en positionskoll som helt enkelt visar alla placeringar och poäng för en specifik hemsida. Se expressblad.se/positions-koll.html
Skumt, nu är min sida inte indexerad längre... :S
Verkar som att man får samma resultat på Googlesökningarna nu som mitt verktyg som kördes på servern i USA fick igår. Skumt.Citat:
Jag har ju helt tappat position, det verkar som den kollar efter mina cashad sidor sen den 5 okt. Vi får nog avvakta tills detta sta:) biliserats sej.
/Agnetha
:)
Citat:
Ok, då anmäler jag mig till tävlingen också. Nu har jag fått min applikation att fungera.
Sidan är: www . hetseo . se utan mellanslagen då förståss :D
Kanske inte kommit igång i alla DNS:er ännu ...
cya,
/PatrikB
Har uppdaterat topplistan med trendgrafer för samtliga bidrag som rankar topp hundra på något av tävlingsorden. Kolla in www. seosm.se/toplistan.asp
Varje URL är länkad till respektive detaljsida.
Bra Bernt, din lista är väldigt användbar :)..
Som jag sade tidigare, igår körde jag en liten "raid" och länkade till mina sidor från ett par sidor. Så enkelt var det att komma upp på andraplatsen igen! Detta visar två saker: det är inte många som satsar särskilt mycket krut så här i början och det krävs inte särskilt mycket för att få en topplacering idag.
Det är ett par månader kvar så en hel del hinner hända innan det avgörs på riktigt ;)
Ja du har så rätt, allt avgörs de två sista månaderna..Citat:
Ursprungligen postat av timekill
Är du säker på att det var gårdagens länkar som tog dig upp? Känns väldigt tidigt för de att ta. Är det inte snarare någon äldre inlänkning från din blogg som tagit? Stämmer väl ungefär tidsmässigt?Citat:
Ursprungligen postat av agaton
Den snabbaste indexering vi får på nytt material är typ 48 h och det tror jag är ovanligt snabbt. Uppdateringar av länksidor borde väl ta ännu längre tid för att ta? Och länken ska ju åldras också?
Sökningarna verkar se lika ut från Grekland, jag trodde det skulle vara stor skillnad på placeringarna, men det finns ju inte så många sidor... det kanske avgör ..
SOm sagt, de som har tävlat innan eller helt enkelt nptt sina mål tidigare kanske har större chans i slutet på tävlingen, skulle tro att de sista veckorna avgör om ingen strateg har nått alldeles utomordentligt knep att tilltaga..
Michael
Nä, något länkande de senaste dagarna handlade det nog inte. Själv tog jag mig upp (pennor.org) på en del toppositioner, utan att ha jobbat med länkandet på fler dagar.Citat:
Ursprungligen postat av agaton