Branscher som betalar bra per klick (adsense)
Jag har främst jagat keywords med många sökningar och liten konkurrens i SERPsen, men har nu kommit till insikten om att det är betydligt mer profitabelt att gå på keywords som betalar bra per klick.
Jobbar man på keywords som ger 1$ istället för 0,05$ per klick så kan man gå på ord med 20 ggr mindre sökningar och ändå få samma intäkt. Smalare nischer ger enklare bra resultat i SERPsen.
Måhända är detta självklarheter för er alla...
När jag sett de i stort sett försumbara intäkterna för mitt senaste projekt, trots bra trafik och klickfrekvens, så bestämde jag mig för att bara satsa på keywords som ger en rimlig ersättning per klick, annat är det i stort sett meningslöst att hålla på och skriva artiklar och bygga sajter.
Det cirkulerar ju massa listor över vilka ord som betalar bra på den amerikanska marknaden, finns det något liknande för sverige?
Har använt AdWords en del för att kolla branscher som betalar bra.. resor, försäkringar, lån, bland annat. Generellt verkar det vara att branscher som erbjuder tjänster ligger högre än branscher som erbjuder produkter, är det en korrekt iaktagelse?
Finns det några bra metoder för att hittat högt betalande adwords? Generellt sett, vilka nischer betalar bra? Är detta information som man delar med sig av? ;)