Resultat 1 till 4 av 4

Bra placering på sökord för mig men ej för någon annan!

  1. #1
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Okej jag vet att rubriken verkade skum, men kunde faktiskt inte hitta på något bättre. Problemet jag har är att jag jobbat med ett ganska så konkurrenskraftigt ord ett bra tag nu, den 25.e upptäckte jag av min glädje att ordet låg på placering 7 efter att ha varit i ide på placering 30 innan.

    Av ren självstolthet och upphetsning så skickade jag vidare min underbara sökträfflista med länk till en kollega i malmö, han ringer upp 5 minuter senare och frågar om jag skojar med honom, han ser inte url'en alls i den organiska listan!

    Han har kunnat se hemsidan på placering 27 innan, men nu var den spårlöst försvunnen på hans lista. Jag har testat ordet i CuteRank och Free Monitor for Google, har även sökt själv på ordet i inkognitoläge samt rensat allt vad som har med inlogg och cachning att göra i webbläsaren.

    Gissa hur resultatet blev? jo ordet ligger kvar på placering 7.

    Har ni något svar på vad detta fenomen kan vara och orsaken till det?

    /Micke

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Hjälp-bump

  3. #3
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Kan det inte vara så att din kollega får upp träffar som påverkats av dennes sökhistorik etc?

    Som du redan antytt är resultaten i serpen väldigt individuella numer, beroende på geografiskt läge, inställningar och sökhistorik. Du verkar iofs ha bra koll på detta, så jag antar att du och din kollega har diskuterat detta.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  4. #4
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Jo vi diskuterade detta ett bra tag via tele. Nej han gjorde samma som jag även emd andra program osv. Något vi kom underfund med innan idag är just det du säger. Men tycker att det verkar sjukt av G o sätta lokala träffar på placering 7 respektive 4 när det är ca 40 milj sökträffar, och sedan bara skjuta ner det 30 placeringar på andra lokala platser, dock om man väljer landssök (dvs Sverige) så är man på stadig 9.a.

    Hur ska man kunna redovisa detta på ett bra sätt för sina kunder som kanske hamnar i samma läge? Det skummaste av allt är att andra sökord ligger stadigt på sina platser oavsett geografisk sökning eller ej. Då bara Svenska Google.

    Måste man i framtiden behöva söka från 2st olika IP-nummer på olika geografiska platser med till slut? känns inte bättre än så i alla fall.

    /Confused Micke

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 23:30
  2. Behöver topp placering i sökmotorerna för ett par sökord
    Av Robingbg i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 05:18
  3. Domän länkar annan sub
    Av Craxen i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 17:31
  4. En annan PHPld-fråga
    Av webguide i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 08:45
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 22:29