Resultat 1 till 3 av 3

Hjälp med WP-optimering

  1. #1
    Göran Jacobsons avatar
    Göran Jacobson Göran Jacobson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Hej allihopa, som Anna Anka säger i sin (ö)kända scen i filmen Dum & Dummare

    Jag behöver hjälp av er optimeringsexperter. Min fråga finns säkert besvarad i en annan tråd här på forumet men jag kan inte hitta svaret på det jag söker så jag postar min fråga här och nu och hoppas på svar. Helt kort: Hur bär jag mig åt för att ändra och optimera en WP-sidas titel och hur gör jag för att skriva, optimera och publicera en meta description för samma WP-sida?

    Hoppas på snabbt och hjälpsamt svar från någon av er som kan det här bättre än vad jag kan.

    Tack för att ni och SEO-forum finns.

    Göran

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    För att ändra hela sajtens titel går du in under Dashboard -> Settings ->General -> Site title...

    En metadescription kan göras på många olika sätt. En del WP-teman har en inbyggd funktion där den kan anges, leta efter en flik som heter SEO eller liknande.

    Annars kan du installera en plugin, exempelvis "SEO by Yoast", då kan du ange en metadescription för hla sajten, eller för varje enskild sida när du editerar den.

    Vad mer exakt menar du med "optimering"?

  3. #3
    Göran Jacobsons avatar
    Göran Jacobson Göran Jacobson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Tack för tipset om SEO by Yoast. Jag lyckades få till det med hjälp av det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp med Seo Optimering
    Av muku i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 23:58
  2. Hjälp med optimering
    Av surfdude i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 23:15