Det här verkar alla svenska Adsense-sajter jag tittade över missat. De Allmänna reglerna för Adsense kräver nu att en sekresspolicy finns. Särskilt att denna berättar för besökaren att tredjepart kan samla in information om besökarna via cookies och web beacons.
Samlade diverse användbara länkar i samband med att jag gjorde vår:
Google Adsense - Sekretesspolicy krävs
Något snyggare och bättre blir att skriva senare under året när man har sett några svenska varianter att få inspiration från. Men min strategi är dock att sekretesspolicyn ska uppfylla det Google kräver men inte lova något alls i övrigt.
Jag kan tänka mig att de gör något utskick till de som missat kravet eller inte brytt sig. Men jag som välkomnar våra nya rättfärdiga härskare är alltid lyhörd på alla deras krav och nya sanningar. Inget är lika vackert som att få möjlighet att lägga en timme på att bättra mig med att reda ut exakt vad Google vill att jag ska skriva. Att sedan grotta ner mig i övriga troendes tolkningar av den nya religiösa texten gav mig många timmars religiös extas
Att höra är att lyda! Faktiskt skulle jag gärna se mer sådant här. Har det inte kommit någon bulla på ett tag blir jag nervös att jag kan ha missast något.